Gå til innhold

Höen xenonmatch


Gry

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe både til hovedlys og parklys til Yarisen min, som jo er en bil med elendig lys i forhold til andre i klassen (husker den ble testet av NAF eller noe og fikk ganske dårlig karakterer)

Men er disse CE-godkjent? Slik at jeg ikke risikerer å få dem nappet ut av bilen på teknisk kontroll?

Har sitti og søkt litt nå men har ikke klart å finne noe

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om de er CE godkjent men har gått igjennom PKK og teknisk kontroll her ihvertfall.

De lyser dog ikke bedre enn "vanlige" pærer, men gir en litt bedre look. Hovedlyspærene er blå og jeg syns det var irriterende å ha blåskjær i hovedlyktene når de ikke er i bruk, så her bruker jeg høen pærene til park og tåkelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Osram pærene er av tragisk kvalitet.. Bortimot 70% av de settene vi solgte fikk vi tilbake...

Philips er i en annen klasse..

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Höen er ikke CE-merkede.

Mange mener også at de gir dårligere lys enn tilsvarende vanlige halogen. Jeg syns ikke lyset har blitt dårligere på de bilene jeg har hatt Höen i, så hvis du vil ha hvitt lys: go for it.

Vil du ha mer lys, ville jeg heller montert tusenmetringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du hva som skjedde med min Subaru Legacy da jeg skifta ut de vanlige halogenpærene med Phillips extreme power og Osram Nightbreaker. : http://nlck.no/forum...opic.php?t=8213

Hm, kanskje sjekke ut disse i stedet. Ene parklyset mitt er gåent så jeg må skifte uansett

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Osram trakk vel tilbake et parti med Nightbreaker pærer da de første røyk etter kort tid. De som ble produsert etter dette partiet er av bedre kvalitet.

Dette fortsatte ihvertfall sålenge jeg jobbet hos Torshov, som var frem til desember 2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekk også ut GP thunder pærer. De er E-merket og lovlige.

Lyser bra. De er veldig xenon match da de er fylt med xenon gass. 7500k er fin farge på de.

Selges på dioder.no

(hysj evt ebay hysj)

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Hadde Höen xenonmatch på min forrige A6 og de lyste ganske dårlig mener jeg..

BTW: Ordet osram på polsk betyr å dritte :-)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr ihvertfall unna LED versjonen til Hoen når det gjelder parklys pærer disse er av meget dårlig kvalitet, diodene er sikkert bra men driver kretsen tar kvelden etter kun kort tid. Har prøvd 3 forrskjellige sett og alle var like dårlig, ett annet problem var att de hadde veldig varierende farge bilde den lille tiden de virket,kunne se klar farge forskjell mellom høyre og venstre side. Har prøvd de både som parklys og skilt lys på to forrskjellige biler.

Fersking ,begynner å lære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Skal du ha best mulig lys kjøp Philips X-treme Vision. Skal du ha Xenon look er det Philis Bluevision Ultra som gjelder. De lyser like hvit som vanlig Xenon 4000-4300k og lyser samtidig bedre enn vanlige halogenpærer. Er ikke sånn tull som bare skal se blått ut, og som gir mye dårligere lys. Er en grunn til at biler med Xenon originalt kommer med en fargetemp på 4300k

Philips sine led er også veldig bra. og de lyser 4000k hvitt og ikke sånn stygt blåaktig som de fleste andre led pærer gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er generelt skeptisk til lys som blir for blått. Vet ikke åssen det blir på bil men av erfaring vet jeg at hodelamper med led som lyser blåhvitt fratar meg enhver dybdeforståelse og detaljgrad i terrenget... (Den beste hodelampa mi har halogenpære:) men så har den også batteripakke med egen ryggsekk)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter ett 4300k xenonsett! ;) Da får du et skikkelig kraftig og godt lys! :)

Men du "må" ha justering og lyktespylig på lampene da...

Hvor vil du anbefale å kjøpe dette? Kunne tenkt meg mer og bedre lys i nærlysene. Eneste er at jeg ikke har auto justering på lysene.. Men det er kanskje bare å koble vekk for hver PKK?

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Sånne sett får man kjøpt over alt på nettet! :) Søk på Xenon på finn f.eks... Der har jeg kjøpt mine sett, men du får kjøpt mange andre steder også.. Jeg har ikke justering på lysene, eller lyktespyling på min bil.. Men du kan ryke på en smell hvis du havner i teknisk eller noe, men er bare å koble vekk ved EU-kontroll osv.. Tar deg 2 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Philips pærene som blir nevnt her gir vanvittig godt lys. Hadde disse pærene i min bil før og var veldig fornøyd med de.

Det viste seg at det var vanskelig å få tak i de (blir for dumt å måtte bestille lyspærer fra utlandet), så jeg kjøpte nightbreaker isteden (de er ikke like gode som philips sine, men de lyser jo disse også).

Laget en tråd om dette en gang. Den finner du her hvis det er av interesse.

Som mange andre sier her. Hvis du bruker xenon look pærer, så vil du få dårligere lys.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvor vil du anbefale å kjøpe dette? Kunne tenkt meg mer og bedre lys i nærlysene. Eneste er at jeg ikke har auto justering på lysene.. Men det er kanskje bare å koble vekk for hver PKK?

Jeg kjøpte 5000K-HID-kit fra vvme.com. Gir hvitt og fint lys uten blåskjær, og funker som en kule. Gode priser og skikkelig kvalitet, og de sender pakken som ekspress med "Extremely urgent"-klistrelapp. Tok tre dager å få dem fra borti Asia et sted, og prisen inkl frakt for to sett var lavere enn prisen for ett sett uten frakt i Norge.

Jeg har heller ikke høydejustering, så det blir spennende å se om bilen går gjennom PKK med uoriginale linselykter og xenon... men det er to år til :)

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...