Gå til innhold

Tørke bil etter vask, hvilket håndkle?


Kønig

Recommended Posts

Hei!

Jeg er ganske fersk innen avansert bilpleie, så jeg trenger hjelp til valg av tørkehåndkle.

Jeg har et Meguiars mikrofiberhåndkle nå, men det synes jeg ikke er noe særlig bra. Og det er jo en jungel av håndkler på nettbutikkene.

Hvilket håndkle anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Christer

    8

  • Kønig

    4

  • _Makki_

    2

  • Dr. Chris

    2

Mest aktive i dette emnet

_Makki_

Mine favoritter: CG Miracle Dryer, Fluffy Dryer 90x60 og Microfiber Madness Dry Me Crazy Ultra Soft 64x42cm (1200g/m2!). Siste er noe det beste jeg har prøvd i hvert fall. 1200g/m21200g/m2

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Noen som har testet "Dodo Juice Supernatural Drying Towel"?

Jeg bestilte et sånt fra Elite Car Care, men de hadde ikke flere igjen da ordren min skulle pakkes, så jeg fikk et Dodo Juice Double Touch Drying Towel istedenfor. Har ikke prøvd det enda, men i morgen skal det testes :)

Jeg ser det er mange på internasjonale fora som skryter uhemmet av Supernatural-håndkleet, så jeg kommer nok til å kjøpe et og prøve det også.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært en svoren tilhenger av Miracle Dryer "i alle år", har jeg nå gått over til CG sin Woolly Mammoth Mega Thick Super Dryer Towel. Denne er etter min erfaring mer skånsom mot lakken og kan ta til seg enorme mengder vann. "Pat drying" med denne er overlegent alt annet etter min smak. jeg er såpass fornøyd at jeg har bestilt opp flere. :thumbs:

Eneste drawback er at den "linter" litt før du har vasket den et par ganger.

Jeg er ikke i tvil hva jeg ville anbefalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Etter å ha vært en svoren tilhenger av Miracle Dryer "i alle år", har jeg nå gått over til CG sin Woolly Mammoth Mega Thick Super Dryer Towel. Denne er etter min erfaring mer skånsom mot lakken og kan ta til seg enorme mengder vann. "Pat drying" med denne er overlegent alt annet etter min smak. jeg er såpass fornøyd at jeg har bestilt opp flere. :thumbs:

Eneste drawback er at den "linter" litt før du har vasket den et par ganger.

Jeg er ikke i tvil hva jeg ville anbefalt

Jeg går og sikler litt på mammuten, jeg også... men de er så j*vla dyre...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Min favoritt er det blå med rø kant fra valet pro

Valet Pro Giant Plush Microfibre Drying towel heter det

EliteGentleGiant.jpg

Fåes bla hos Shinearama

Jeg har også CG miracle dryer (veldig mange her som har denne som favoritt), men synses VP hånkle tørker bedre. det er også litt større enn CG håndkle.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er det blå med rø kant fra valet pro

Valet Pro Giant Plush Microfibre Drying towel heter det

Jeg har dette og CG Wooly Mammoth. Mammuten er helt klart bedre enn VP GPMDT (lang 3bf gitt ;) ) Den er større, mykere og tar opp mer vann. Vel verdt prisen etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har dette og CG Wooly Mammoth. Mammuten er helt klart bedre enn VP GPMDT (lang 3bf gitt ;) ) Den er større, mykere og tar opp mer vann. Vel verdt prisen etter min mening.

Har vurdert denne tidligere. Kanskje jeg tar en med på neste bestilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet "Dodo Juice Supernatural Drying Towel"?

Ja desverre må jeg egentlig si, første gang loet den noe jævlig, tenkte dette var fordi den var ny, vasket den i maskin. Andre gang loet den også noe jævlig, har vaska den mange mange mange ganger i vaskemaskina, men loer like jævlig ennå..

Gikk tilbake til CG Miracle Dryer som egentlig aldri har imponert meg, men som nå for tiden imponerer mer og mer etter å ha ligget på hylla i ett års tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har en mammut på vei i posten, og med litt flaks får jeg den i hus i morgen. Hvis den ikke funker som tørkehåndkle ser jeg for meg at den kan gjøre nytten som babyteppe :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kjøpte CG Miracle Dryer, Dodo Juice Soft Touch og Valet Pro Giant Plush. Har fått prøvd CG og Valet Pro til nå. Og disse er jo en drøm å bruke! :-) De er i en helt annen klasse en det jeg har brukt til nå. (Meguiars)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er det blå med rø kant fra valet pro

Valet Pro Giant Plush Microfibre Drying towel heter det

EliteGentleGiant.jpg

Fåes bla hos Shinearama

Jeg har også CG miracle dryer (veldig mange her som har denne som favoritt), men synses VP hånkle tørker bedre. det er også litt større enn CG håndkle.

Jeg har 3 sånne og Miracle Dryer'n samt et lyseblått fra Dodo, til nå er det vel de blå som er favoritten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...