Gå til innhold

.


oppdatert

Recommended Posts

Er jo det som er hele poenget med voks, den skal gi et beskyttende lag slik at driten ikke fester seg i lakken så lett. Noen vokser og QD skal også gi støvbeskyttelse iform av antistatisk beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Du legger voksen, så venter du til den har tørket.(dra fingeren over omerådet så ser du om den har "hazet" ferdig). eller vent 15min så er du rimelig sikker. Jeg bruker enten pad til påføring ev fingerene, om det er flytende voks bruker jeg pad ev noen ganger bruker jeg Da maskin om jeg skal forte meg litt:) Når jeg "buffer" av, bruker jeg KUN microfiberklut.. Dette er cirka sånn jeg gjør det, men varierer kanskje litt.Håper dette klarer opp litt:)

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte vil en nypolert bil være litt statisk av seg, slik at støv legger seg lettere på panelene. Som Dr.S skriver skryter enkelte vokser og qd'er av at de skal gjøre overflaten antistatisk.

Jeg syns ikke en nypolert bil blir raskere skitten, men når den er fin og blank er det mye enklere å se dritten på den.

Til gjengjeld fester jo ikke møkka seg, så det er lett å vaske og vedlikeholde bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes bilen har blitt fortere dekket avtrafikkfilm når jeg brukte megs #16 og collinite 915.

merker dette er bedre når jeg har brukt dodo juice blue velvet. Denne holder seg veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes bilen har blitt fortere dekket avtrafikkfilm når jeg brukte megs #16 og collinite 915.

merker dette er bedre når jeg har brukt dodo juice blue velvet. Denne holder seg veldig bra!

Jepp du har rett Megs #16 etc. trekker til seg møkk, den første tiden. Imidlertid avtar dette etter et par vask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jups....enkelte LSP produkter trekker til seg mer skitt/støv når de er nylagt enn andre, det er greit at det gir seg etter noen vask, men det skal ikke mye støv til for å lage noen ekstra swirls under vaskeprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...