Gå til innhold

TEST: Scholl Concepts Shampol


Dr_S

Recommended Posts

cleaning-10.jpg

Produkt: Scholl "Shampol" shampo, 500 ml

Forhandler: www.scandicshine.no

Pris: 170,-

Beskrivelse:

A rich and luxurious four-in-one shampoo, designed to clean, rinse dry, improve gloss and add short-term protection in one easy step. Scholl Concept's expertise in surface treatment has led to the development of a remarkable formula blending rich conditioners with optical brighteners to reveal colour and clarity, enhancing the brilliance and gloss of your paint finish. ShamPol won't strip off wax protection in place and is gentle on all painted finishes as well as rubber, vinyl and other car components.

Shampol:



  • Intensively cleans the entire vehicle and loosens stubborn dirt


  • Self dries your vehicle - after washing & rinsing the water film breaks spontaneously and the vehicle dries by itself


  • Contains innovative polymer technology, so the gloss settles itself after drying


  • Covers paint with a fine layer of protection

Som den bilsåpefreak jeg er, måtte jeg jo selvsagt også inkludere Scholl sin i samlingen min. Bestemte meg idag for å teste den etter å ha hatt den på hylla en liten stund.

Fargen på denne er som dere ser, gul og lukter friskt, litt usikker hva, men synes den har en citrusaktig duft.

Det spesielle med Shampol er at man ikke skal dosere såpen oppi vaskevannet, men ha produktet rett på washmitt/svamp. Skyll washmitten i en bøtte RENT vann innimellom.

Det er noe uvant for min del ihvertfall og det ble litt klin med renning fra lokket på flasken, fort å søle litt :) Kan også nevnes at denne shampoen skummer så godt som nesten ingenting, men det er jo som kjent ikke et kriterium for at bilen blir ren, heldigvis.

Pga denne måten man vasker, går det nok med noe mer produkt enn om man tok 1-2 korker i bøtta slik man er vant med andre typer bilshampo. Uansett, etter avspyling føles bilen faktisk blank og nyvokset ut syntes jeg, og opplevde også litt av den lotuseffekten Scholl påstår den har :)

Men at bilen nærmest tørker seg selv, det er ikke tilfelle..

Totalt sett er Shampol en annerledes shampo i forhold til hva jeg er vant med, men som en wash 'n wax shampo, gir jeg den terningkast 5. Anbefales!

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Syntes den var ok her også, men var en del annet som var/er bedre..

Cred for test :)

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt denne såpa i bøtta i lengre tid på ubeskytta bil, og når det regner så har jeg en ørliten beading å se på ;) Men i det siste har jeg prøvd ut Optimum Power Clean, ble lurt på denne i samme slengen som jeg skulle handle Shampol borte på SS, denne er også utrolig bra, så anbefaler deg å teste den også, OPC er veldig god i kanonen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra test :)

Kan også bruke den som en normal shampoo i bøtten, dette fungerer også bra!

Lar du bilen stå ca 15 min etter vask, vil du se at meste av vannet er borte!

Hva er blandingsforholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...