Gå til innhold

Kjøpe smått eller stort?


Are G

Recommended Posts

Jeg er stormannsgal og tar helt av når jeg får ideer.

Dette resulterer selvfølgelig i at om jeg har lyst på noe nytt vil jeg ha mye av alt og litt til..

I denne verden betyr det at jeg vil kjøpe meg gallon/5 liter av alle produkter.

Er det i hele tatt noen vits eller burde jeg roe ned litt og kjøpe meg 450ml i førsteomgang?

Foreløpig har jeg kjøpt en 5 liter med Surfex HD og Bilt-Hamber Autofoam. Kjøpte meg også 1.5 liter IronX (Har brukt 2dl og angrer på at jeg ikke kjøpte 5 liter???!)

Jeg kan se for meg at dette kommer til å holde en stund da jeg har kun 2 biler, ingen garasje og heller ikke er på langt nær i en situasjon hvor jeg kan påta meg å vaske andre biler en kanskje morra mi sin, om hu kommer på besøk å blir værende lenge.....

Jeg har lyst på:

CG Green Clean (har kjøpt våtsuger..)

Scholl Spam

CG GLOSSWORKZ

Prickbort

Espuma Revolution Wheel Cleaner

P21S

CG Citrus Wash & Gloss

CG Grime Reaper

....

Og enda mer :D

Men kan noen overtale meg til at det ikke er vits å betale for store forpakninger av alle disse?

Hvor mye bruker dere?

Som utdannet økonom ser jeg jo at prisen per liter er langt lavere ved kjøp av 5 liter, men hvor lenge kommer dette til å liggge før det blir brukt, og hvor mye er det jeg kommer til å bruke i forhold til det som er "ikke så bra som produkt X",,

Og ikke minst, er fortsatt student og derav har jeg ikke ubegrenset likviditet..

Hmm.. Skal vel ikke glemme

RIM7 og Maxi Suds 2......................

Og verste er at jeg har garasje i som holde utetemperatur uten vann og strøm, så når det er kaldt er det ingenting som blir brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grime Reaper er gullegod, verdt å kjøpe gallon av etter min mening.

Green Clean syns jeg er noe skrot, men mange som liker den her. Personlig bruker jeg Meg's APC fremfor denne, og kjøper heller den i gallon.

Har kjøpt en del ting i smått først for test, er ofte greiest å finne ut om man liker ting selv før man kjøper i stor kvanta selv om mange andre liker produktet. Jeg mener at GreenClean, som jeg kjøpte i Gallon ikke er verdt pengene jeg ga for den da jeg må blande den 1:1 for å oppnå samme effekt som jeg får med meg's APC i blanding 1:5... og gallon kostet vel 250 av megs fra utlandet... :)

CW&G syns jeg er god, og vel verdt pengene å kjøpe i gallon, dog liker jeg Maxi Suds II bedre. Prickbort er definitivt verdt pengene og greit å spare mest mulig ved å kjøpe i kvanta. de andre kan jeg ikke svare om for de har jeg ikke vært borti.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hvertfall 4-litere av både Green Clean og Citrus Wash & Gloss, nå bestiller jeg også Surfex HD 5-liter og jeg angrer ikke et sekund på dette! Er jo økonomisk i lengden, da jeg vet at dette er noe jeg får bruk for fremover uansett. :) Green Clean'en kommer jeg til å ha i flere år kanskje, for den blander jeg jo ut 1:15 og det blir jo 64 liter! Samme greia med Surfex HD - men da har man jo lenge og det er jo deilig å tenke på! Når det gjelder CW&G så går det med en del mer, pga. skumkanonen.

Edit: Men IronX hadde jeg ikke kjøpt 10-liter av, da det ikke brukes opp så fort. :) Har ennå ikke brukt opp min første liter faktisk.

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron-X har jeg allerede så kjøper nok ikke mer før jeg har brukt opp.

Jeg bruker Bilt-Hamber Autofoam i kanona og det ser ut til å være kurant, men henger kanskje litt dårlig?

Lurer nesten på om jeg har kjøpt meg for heftig spyler da jeg må dra den veldig fort over bilen for at det ikke skal bli for mye på bilen slik at alt skummet legges for tykt og renner bort.. (150bar 610l/m)

Trenger vel 2-3 cm i kanonen for å dekke bilen, så 5 liter holder nok godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel justere strålen på kanonen?? Det kan jeg hvertfall, så blir det stor spredning og passelig 'trykk' på vannet. Ellers så kan jeg anbefale deg å bruke CG Citrus Wash & Gloss i kanonen. 2 cm og halvfullt med lunket vann utretter bra skum. Så da kan du droppe Bilt-Hamber, og kanskje spare litt på å bruke CG'en til både skumming og håndvask? :)

bilde20.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel justere strålen på kanonen?? Det kan jeg hvertfall, så blir det stor spredning og passelig 'trykk' på vannet. Ellers så kan jeg anbefale deg å bruke CG Citrus Wash & Gloss i kanonen. 2 cm og halvfullt med lunket vann utretter bra skum. Så da kan du droppe Bilt-Hamber, og kanskje spare litt på å bruke CG'en til både skumming og håndvask? :)

Greia med Autofoamen er at det er en pre-wash, litt mere avfetting-ish enn CW+G, og ikke en ren shampoo.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, Tobias, da skjønner jeg. ;) Bruker bare Surfex HD og evt. Prickbort jeg, også blir skummet slengt på litt etter, slik at det får virke lengre. Men kanskje jeg skal vurdere Autofoam en dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, Tobias, da skjønner jeg. ;) Bruker bare Surfex HD og evt. Prickbort jeg, også blir skummet slengt på litt etter, slik at det får virke lengre. Men kanskje jeg skal vurdere Autofoam en dag. :)

Kan ikke uttale meg om Autofoam, da jeg selv bruker Valet Pro SnowFoam Ph-neutral. Men denne fungerer greit synes jeg :)MG APC i foamcannon må kanskje være en av de aller beste!

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...