Gå til innhold

Kjøpsanbefaling laminatgulv


Sondre

Recommended Posts

Heisann

Som det står over skal jeg handle inn laminatgulv, til garasjen :) Dette skal være oppe i 2 etasje i rommet jeg har der oppe. Har aldri kjøpt gulv i det hele tatt før ;)

Det er ikke snakk om mer enn 15 m2 så trenger ikke det være aller kjipeste gulvet.

Dette rommet skal være mitt alternative rom, fortrinnsvis for å lagre ting frostsikkert om vintern men også oppholdsrom. Legges over gulvspon. Tak og vegger er isolert.

Så hva bør jeg se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Så lenge det ikke er snakk om vann der er laminat ok det, hva du vil ha bestemmer vel fargesmak.

La billiglaminat i garasjen her, og det holder det.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er snakk om vann der er laminat ok det, hva du vil ha bestemmer vel fargesmak.

La billiglaminat i garasjen her, og det holder det.

Husker du merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Niks, men var noe av det billigste jeg fant da, husker ikke pris

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt IKEA 39kr/m2 på soveromma her og ser ut til å funke helt gret..

Tror dog ikke at de er 100% rette da det er litt glipper her og der, så skal det se pent ut, eller tåle motstand (tunge ting som faller) ville jeg valgt noe annet. Ellers er dette helt kurant.

Fant noen dårlige bilder:

2a7sui8.jpg

rif478.jpg

Legg gjerne merke til utsikten på første bildet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Etter å ha lagt gulv hjemme fra både ikea, bauhaus, maxbo, byggmax og smartclub sitter jeg igjen med noen erfaringer.

For å være helt ærlig ville jeg holdt meg langt unna logoclikk som selges hos maxbo, bauhaus osv.

Det gulvet var det mye banning når jeg la. Makan til drittpatent skal du lete lenge etter.

Ikea sitt var faktisk det letteste å legge.

Har du råd finnes det jo laminat som ser ut som eksklusive fliser. Vet bauhaus selger det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det Ikea gulvet duger sikkert det, ligger akkurat litt for langt unna til at jeg tar turen hehe :)

Er vel ikke mer enn 2 timer til nærmeste IKEA?

Jeg byr på kaffe i tilfelle :)

Får sikkert låne HT om du vil spyle over bilen etter en sånn langtur med tilhørende insekter osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alloc er åanbefale om du vil ha litt kvalitet:-) voksa skjøter så det tåler litt vannsøl også;-)

Alloc ja, greit at det tåler litt søl når man først skal legge et gulv :)

Er vel ikke mer enn 2 timer til nærmeste IKEA?

Jeg byr på kaffe i tilfelle :)

Får sikkert låne HT om du vil spyle over bilen etter en sånn langtur med tilhørende insekter osv :D

Hehe :)

takk som byr! Men er jo plenty med byggvare sjapper her i området, så finner sikkert noe brukbart her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggmakker kjører kampanje på noen alloc gulv samt noen rimeliger gulv akkurat nå:-) alle gulvene er enkle og legge, men har selv kun erfaring med alloc.

Jobber i byggmakker butikk, men ikke med gulv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ferdig laminatgulvet om lørdagen og la det på ca 3 timer.

post-1282-0-29812700-1314635053_thumb.jp

Gikk faktisk lekende lett :)

post-1282-0-06390500-1314635277_thumb.jp

149 kr m2 og ser ut som furugulv!

Får lage en tråd om garasjen trur jeg, nærmer seg en detailer garasje nå :)

post-1282-0-18718900-1314635099_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til andre som kommer over tråden kan jeg anbefale Pergo iaffal. :)

Har selv lagt det på 3 rom + gang, valgte vel diamant-serien som de anbefaler til rom som skal tåle tøffere bruk, gang og kontor feks.

Er nå snart to år siden jeg la på kontoret, og det er enda ikke kommet et merke i gulvet. Da har vi vært 2 stk som har rullet rundt med kontorstol derinne og poden har hatt det som sitt rom en stund med leker.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Heisann

 

Som det står over skal jeg handle inn laminatgulv, til garasjen :) Dette skal være oppe i 2 etasje i rommet jeg har der oppe. Har aldri kjøpt gulv i det hele tatt før ;)

Det er ikke snakk om mer enn 15 m2 så trenger ikke det være aller kjipeste gulvet.

Dette rommet skal være mitt alternative rom, fortrinnsvis for å lagre ting frostsikkert om vintern men også oppholdsrom. Legges over gulvspon. Tak og vegger er isolert.

 

Så hva bør jeg se etter?

Hei!

Se etter parkett eller laminatt illpaset til dine behover. Det er også andre løsninger, for eksempel gulv som ser ut som stein (!). Kanskje beste valg til garasje. Bare sjekk her

De skal gi deg full info og skal hjelpe med valg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...