Gå til innhold

fjærne malig fra gulv teppe og skinn?


Bergeee

Recommended Posts

Male over med sort maling :rofl1:

Du kan prøve å bruke frysespray (slik som de bruker på idrettsskader) å fryse malingen på teppet, for så å skrape over med et barberblad eller lignendes, å støvsuge opp restene. På skinnet ville jeg prøvd en litt sterk blanding APC, og en børste, og skure i vei.

  • DCN Poeng 2

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Jeg hadde litt malingsflekker på teppe og hardplast interiør på tahoen min, da brukte jeg denne steamrensemaskinen:

http://217.22.226.215/nor/ipcfoma/catalogue_visua.asp?searchDone=1&id=4530&nazione=&numPage=1&listSelValue1=&listSelValue4=&tipoprodotti=&searchFieldCat=&category1=674&category1_1=&category4=&totSelect1=1&totSelect4=1#vai

Brukte kun liten steamdyse uten rensemiddel i, malinga løsnet greit med den iallefall. Regner med at den ikke bør brukes på skinn etc da. Kanskje du kan mette skinnet med en leather conditioner slik at dette trekker inn bak malinga og løsner den bakfra før du evt bruker APC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den steam rensern min er gått et lager på :( viss ikke så kunne jeg prøvd den. men hva er APC? helt fersk på dette.

All Purpose Cleaner. Meguiars sin heter APC, ellers så har du green clean fra Chemical guys.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Har du prøvd sterk blanding Surfex HD, eventuell rein? Den hjalp hvertfall meg når jeg skulle fjerne noen malingsflekker på en trappoppgang her idag. Spraya på, lot det virke ganske mange minutter, også gikk de lett av! Mange av de kunne jeg faktisk bare spyle bort. I en bil kan du selvfølgelig ikke det, der må det jo f.eks. suges opp med våtsuger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

jeg hadde også et par små prikker på førersetet. Dem datt faktisk av i sin helhet når jeg renset setene med swisswax sitt leather sett...

Mulig det var børsten som gjorde susen.

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nå rapportere at Nanosvamp fjerner 1mnd gammel beis fra svarte skinnseter i VW Tiguan. Ulempen er at den matter skinnet noe, så hele setet bør behandles etterpå.

Hvordan ble dette etter behandling da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...