Gå til innhold

Super Resin Polish


glennhm

Recommended Posts

  • Moderatorer

Ja, jeg har mye erfaring med denne gjennom mange år. En veldig god kjemisk lakkrens, som også fyller igjen og skjuler de minste ripene, den fjerner ingen riper permanent. SRP bør brukes sammen med Autoglym Extra Gloss Protection.

  • Etter grundig vask og tørk
    • Påfør SRP med en skumpåføringspad og buff av igjen med mikrofiber når den er tørket i ca 15-30 minutter.
      • Påfør EGP med myk bomullsklut i tynt heldekkende lag. Buffes av med mikrofiber etter 30-60 minutter når den er tørr.

      [*]La så bilen stå tørt i romtemperatur, uten å utsette lakken for fuktighet i minimum 12 timer, helst 24 timer.

      [*]Forventet holdbarhet på 4 - 10 måneder avhengig av vaskrutiner, herdeprosess og ytre miljøpåvirkininger.

      Edit: Ved å kun bruke SRP, som har litt beskyttelse, kan man forvente holdbarhet på 2-4 uker.

Endret av ØHN

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har mye erfaring med denne gjennom mange år. En veldig god kjemisk lakkrens, som også fyller igjen og skjuler de minste ripene, den fjerner ingen riper permanent. SRP bør brukes sammen med Autoglym Extra Gloss Protection.

  • Etter grundig vask og tørk
    • Påfør SRP med en skumpåføringspad og buff av igjen med mikrofiber når den er tørket i ca 15-30 minutter.
      • Påfør EGP med myk bomullsklut i tynt heldekkende lag. Buffes av med mikrofiber etter 30-60 minutter når den er tørr.

      [*]La så bilen stå tørt i romtemperatur, uten å utsette lakken for fuktighet i minimum 12 timer, helst 24 timer.

      [*]Forventet holdbarhet på 4 - 10 måneder avhengig av vaskrutiner, herdeprosess og ytre miljøpåvirkininger.

      Edit: Ved å kun bruke SRP, som har litt beskyttelse, kan man forvente holdbarhet på 2-4 uker.

      I April clayet jeg en 07mod BMW og derretter fulgte opp med SRP og EGP. Denne fikk herde LENGE da den var parkert i garasjen min i en uke. Denne vasket vi her om dagen og etter vask var det null beskyttelse igjen. Lakken var helt tør etter vasken, null beading. Den bilen kommer da fra en eier som ikke gidder å ta vare på bilen da den aldri ble vasket etter April. Den har riktignok stått under tak men ikke isolert. Dette er jo snaue 5 måneder siden. Var dette forventet? Kan det være jeg som har gjort noe feil?

      PS: Jeg spurte han om han ville ha et nytt strøk med voks og svaret ble "Hakke tid, skal møte eksen".

      Ellers syntes jeg SRP er verdens enkleste polering å jobbe med, men noe dritt å få på lister.

Endret av AutoPetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

I April clayet jeg en 07mod BMW og derretter fulgte opp med SRP og EGP. Denne fikk herde LENGE da den var parkert i garasjen min i en uke. Denne vasket vi her om dagen og etter vask var det null beskyttelse igjen. Lakken var helt tør etter vasken, null beading. Den bilen kommer da fra en eier som ikke gidder å ta vare på bilen da den aldri ble vasket etter April. Den har riktignok stått under tak men ikke isolert. Dette er jo snaue 5 måneder siden. Var dette forventet? Kan det være jeg som har gjort noe feil?

PS: Jeg spurte han om han ville ha et nytt strøk med voks og svaret ble "Hakke tid, skal møte eksen".

Ellers syntes jeg SRP er verdens enkleste polering å jobbe med, men noe dritt å få på lister.

Det var ikke spesielt lang holdbarhet, nei.

Årsaken blir bare spekulasjoner fra min side, men hvor mye står bilen ute?

Hvis den står ute i vær og vind hele tiden mens man er på jobben, gir det helt annen holdbarhet enn hvis man sykler til jobben og bilen stort sett står i garasje når den ikke brukes.

Et annet moment er hvor kraftig kjemi som ble brukt når den endelig ble vasket. Hvis det ble brukt kraftig kjemi i form av sterk avfetting etc, stripper man en bil for beskyttelse selv ved en enkelt vask.

Generelt opplever jeg bedre holdbarhet om lakken har blitt preppet med en lett 1-stegs maskinkorrigering, enn kun en kjemisk lakkrens som SRP. trolig fordi lakken er renest etter slik behandling.

Når det er sagt, baserer jeg det jeg skrev om holdbarhet i forrige innlegg, kun på egne erfaringer etter å ha brukt SRP+EGP for hånd siden år 2000 på Toyota Yaris, Chevrolet Suburban og et par Mercedes'er.

På den ene av de tyske bilene som stort sett stod i garasje når den ikke ble brukt, overlevde EGP fra august til juni året etter. Da ble den i løpet av vinteren i tillegg utsatt for 6-7 vask i selv-vask hvor jeg benyttet Turtle Wax Supervask, og det er rimelig brutale saker.

Dårligst holdbarhet hadde jeg på Yarisen, som selv om den overnattet i garasje, stod ute på dagtid hele året. :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke spesielt lang holdbarhet, nei.

Årsaken blir bare spekulasjoner fra min side, men hvor mye står bilen ute?

Hvis den står ute i vær og vind hele tiden mens man er på jobben, gir det helt annen holdbarhet enn hvis man sykler til jobben og bilen stort sett står i garasje når den ikke brukes.

Et annet moment er hvor kraftig kjemi som ble brukt når den endelig ble vasket. Hvis det ble brukt kraftig kjemi i form av sterk avfetting etc, stripper man en bil for beskyttelse selv ved en enkelt vask.

Generelt opplever jeg bedre holdbarhet om lakken har blitt preppet med en lett 1-stegs maskinkorrigering, enn kun en kjemisk lakkrens som SRP. trolig fordi lakken er renest etter slik behandling.

Når det er sagt, baserer jeg det jeg skrev om holdbarhet i forrige innlegg, kun på egne erfaringer etter å ha brukt SRP+EGP for hånd siden år 2000 på Toyota Yaris, Chevrolet Suburban og et par Mercedes'er.

På den ene av de tyske bilene som stort sett stod i garasje når den ikke ble brukt, overlevde EGP fra august til juni året etter. Da ble den i løpet av vinteren i tillegg utsatt for 6-7 vask i selv-vask hvor jeg benyttet Turtle Wax Supervask, og det er rimelig brutale saker.

Dårligst holdbarhet hadde jeg på Yarisen, som selv om den overnattet i garasje, stod ute på dagtid hele året. :)

Bilen ble vasket med NXT såpe med ca 3 korker. Bilen har stått utendørs hele tiden da den har blitt brukt daglig til jobb. Den har stått over nettene under tak men som sakt ikke en isolert garasje. Kan si at den har stått under ett party telt.

Jeg bruker selv SRP + EGP men topper det hele med AG HD Wax og er kjempe fornøyd med denne comboen.

Kan det være siden bilen aldri blir vasket at dritten på lakken ligger å tærer på voksen at den har blitt såpass fort slitt bort? Bilen var ikke spesielt skitten men lå en heftig traffikfilm over hele lakken.

Endret av AutoPetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Bilen ble vasket med NXT såpe med ca 3 korker.

Hvis det er all vasken bilen har fått etter så lang tid, kan manglende beading også skyldes at bilen ikke ble ren nok av kun dette.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...