Gå til innhold

Skjolder på polert kant etter ny såpe


Magsibagsi

Recommended Posts

Jeg er helt fersk her inne. Men virker som om folk sitter inne med mye kunnskap her! En kompis hadde en såpe vi brukte på min Golf 1 GTI. Etter vi hadde tørket av bilen fikke jeg øye på stygge lilla/brune rennemerker/skjolder på mine BBS RS felger. Synes faktisk hele kanten virket mattere. Prøvde å polere bort, men null hjelp i det. Har noen opplevd det samme? Finnes det en mirakelkur??

Håper noen kan hjelpe meg! Skal se om jeg får lagt ut noen bilder senere om det er til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd en sterk blanding Surfex HD eller en felgrens som f.eks. P21S (ren), og hvis ikke det hadde gått kunne du kanskje prøvd å gni bort belegget med en nanosvamp. Det er hvertfall det jeg kommer på i farta, som JEG ville prøvd. Men det høres da rart ut, åssen såpe var det og blanda dere sterkt?? Var det sol og/eller tørka såpa inn før dere spylte av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også prøvd det som Simen sier, P21S ublandet evt nanosvamp.

Hvis det er et belegg så kan du jo prøve å claye dette? Er ganske fersk selv også innen dette gamet,

men dette er hva jeg ville prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-volvoRsport-

Tenkte kanskje bildet ville bekrefte eller avkrefte noen av forslagene ;)

Er Autosol noe å prøve, eller er det andre produkter som er mer passende?

Jeg har selv felger med kant i polert ubehandlet aluminium, der pleier jeg å først bruke Autosol og så en mildere metallpolish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk blåe skjolder på mine polerte kanter etter for sterk såpe en gang, eneste som hjalp var som Mr. B sier, metallpolish, trengs faktisk ikke så mye gnikking heller før det blir greit, brukte en vanlig applicator og gnudde forsiktig bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...