Gå til innhold

Rens av frontrute - viskeren hopper


Mercefreaken

Recommended Posts

Bare husk myk pute, lav hastighet, og lite press for å være helt sikker på at ruta overlever.

Har vært ganske "hardhendt" med frontruter og maskin før uten problemer, men det er greit å være på den sikre siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Anaxyd

    9

  • trogha

    5

  • Jan B

    3

  • Øyvind A S

    3

Mest aktive i dette emnet

Må bare dra denne opp igjen, for det samme skjedde med meg nettopp. La på Rain-off og det fungerte jo forsåvidt fint. Men når farten gikk ned og viskerne måtte på så drev den venstre viskeren og hoppet seg ned igjen, litt spylervæske og det gav seg, før det begynte igjen, litt mer spylervæske og det gav seg, før det begynte igjen, og sånn fortsatte det.

Kan det være at jeg glemte en del av ruten og viskeren henger der? Kan se ut som om jeg har fått en "helligdag" der hvor viskeren tar, og siden det kun gjelder ene siden og siden det bedrer seg når det kommer spylervæske på viskeren er jeg tilbøyelig til å tro dette, men jeg har ikke så veldig god erfaring med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner du jo fort ut hvis du prøver å påføre produktet på nytt igjen....uten helligdager ;)

Men har vært borti tilfeller hvor eneste utvei var å fjerne forseglingen for å unngå hoppende viskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner du jo fort ut hvis du prøver å påføre produktet på nytt igjen....uten helligdager ;)

Men har vært borti tilfeller hvor eneste utvei var å fjerne forseglingen for å unngå hoppende viskere.

Dumme meg, selvsagt :blush:

Og hvis ikke det hjelper, blir det vel å få det av igjen på et eller annet vis og forsøke noe annet, har et nanolotus sett liggende......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva skal man si, hoppingen ble ikke bedre av å påføre det en gang til, men effekten ble bedre. Tror jeg får kjøre med det til effekten avtar også får jeg prøve å fjerne alt sammen da.

Noen tips til fjerning uten bruk av maskin? Har hørt rykter om aceton, salmiakk, og diverse andre mer eller mindre sterke kjemikalier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde dette selv nå på min 118d, hvor jeg har lagt Gtechniq forsegling i tre lag. Plutselig begynte de å hoppe litt. Spesielt bakruteviskeren. (Har også forsegling på ruta bak). Endte opp med å rense gummien på viskerne skikkelig for møkk og drit, og det ble mye bedre nå. Eventuelt kan de også tilføres litt gummifornyer som Pneu eller lignende for å bli myke igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask viskeren din med litt bensin på et papir ;) dette fjerner all olje og dritt fra viskeren, og fikser nok hoppingen :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de 2 bilene jeg har opplevd hoppende viskere hadde det null effekt, vasket med sitrusrens og smurt med gummifornyer.

Dog er det jo verdt å prøve før man evt. fjerner forseglingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har rain-x på frontruten min, vasket over ruten 3 ganger med tynner å har fortsatt effekten av rain-x produktet. Hva er dette egentlig laget av siden det sitter så sykt godt? Brukte vasketynneren som vi vakser lakksprøytene på jobb med så det er kraftige saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Jeg har brukt Turtle Clear Vue Rain Vue Rain Repellent på min frontrute og sliter nå med at begge viskerene hopper over frontruten. Når jeg bruker spylervæske, går viskerne som normalt i noen drag, før de begynner å hoppe igjen.

Jeg har vasket bilen to ganger etterpå, samt vasket viskerne med zalo og salmiakk, uten at det hjalp.

Når jeg påførte Clear Vue på frontruten, brukte jeg også den samme kluten og renset vindusviskerne med, kan dette være årsaken til at ingenting hjelper?

Jeg ser snart ingen annen mulighet enn å levere inn bilen på verksted og be dem fikse det, da jeg ikke har noe særlig kunnskap om bruk av de verktøyene dere foreslår her på forumet.

mvh

Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med Rain-Off (?) fra Biltema.

Løsningen ble Ceriglass glasspolish fra P&R. Kjørte forsiktig med dette på en roterende med korthåret ullpad jeg hadde liggende. Ruteforseglingen forsvant, og sannelig forsvant også noen av de fineste ripene i ruta også! :thumbup:

Veldig dårlig 50/50 bilde her, men den ble da tydelig bedre.

Jeg kjente hele tiden på ruta med baksiden av hånda for å være sikker på at den ikke ble for varm, og det gikk bra :)

Ceriglass2.jpg

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Eneste måten jeg har fått bort ruteforsegling på (RainX) er maskinkjøring (som fler her påpeker). Jeg kjørte DAS6 pro med middels fart og lett press med grønn 3M pute og EFC (gul 3M). Etter dette lå vannet helt flatt på ruten. Har prøvd med nano svamp, IPA og rensen som følger med i ruteforseglingen til nano lotus uten å få det bort.

At viskerene hopper når det er ruteforsegling på ruten har jeg lest at fler har problemer med. Selv føler jeg ikke at jeg trenger viskerene når forseglingen ligger på og fungerer som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...