Gå til innhold

R5gtturbo


Lexgtturbo

Recommended Posts

Lexgtturbo

Da var det tid for å legge ut noen bilder og litt historie om mitt kjære lille leketøy.

Jeg sto med valget mellom tre biler, Fiat Uno turbo, Mitsubishi Colt(gammel type, ikke mirage), og en Renault 5 GTturbo phase 1. Det endte med den siste som dere ser. Da jeg kjøpte den så den ikke ut i måneskinn, taket så ut som om noen hadde danset på med stilett hæler, så å si alle plast deksler utvendig var knekt og eller generelt sett ødelagt, ed andre ord var den et vrak.

Jeg fant fort ut at det måtte gjøres noe drastisk for å forbedre utseende til bilen. Og før noen slenger blasfemikortet frem, vil jeg bare si at eneste grunnen til at denne bilen har fått på ”litt” glassfiber istdenfor orginalplast er rett og slett pga penger, og tid. Phase 1 plasten er svimlende dyr og nesten umulig å oppdrive, pluss at som student er det ikke så lett å hoste opp 30000 til plastdeksler. Derfor ble det styling.

Her er noen bilder av bilen før lakkeringsjobben:

CIMG0814.jpg

CIMG0807.jpg

CIMG0806.jpg

CIMG0805.jpg

CIMG0802.jpg

CIMG0800.jpg

Og her er litt av stylingen:

CIMG0822.jpg

CIMG0816.jpg

CIMG0798.jpg

Så noen bilder av bilen etter lakkering:

CIMG1302.jpg

CIMG1305.jpg

CIMG1307.jpg

CIMG1309.jpg

CIMG1310.jpg

Så tilslutt noen bilder fra julitreffet på rudskugen:

2007_0713Gatebil0032.jpg

2007_0713Gatebil0120.jpg

2007_0713Gatebil0026.jpg

2007_0713Gatebil0027.jpg

2007_0713Gatebil0119.jpg

2007_0713Gatebil0120.jpg

Et lite obligatorisk bilde fra hjemturen:

2007_0713Gatebil0177.jpg

Så nå gjenstår ”bare” en god del jobbing med interiøret. Og der kommer det nok en god del bilder etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lexgtturbo

Hehe. Takker mangler bare skriften i frontruten over fører og passasjer: "Lex" og "Me Bitch" hehe.

Liker bilen litt for godt ifølge ganske mangen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

BalleKnalle: Takker :) Nei det er ikke mange av disse i dette landet. Har hørt rykter om at det i 2005 var 7 registrerte i landet, men det er rykter som sagt. Men som jeg skrev i posten, jeg hadde valget mellom å gå rundt å leite i ca tre år og spandere 30k i plastdeler, eller å kjøpe Carisma Automotive sitt limitid edition kit til bilen for en brøkdel av prisen. Som student ble valget veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Def en grombil dette her, ALLTID hatt sansen for gamle 5ere fra Renault..

Renault 5GTturbo, Renault 5 Turbo2 og Renault Clio Williams er noe av det mer morro av småbiler...

Leta faktisk etter en Clio Williams en stund selv som en bil nr 3/4 men droppa det til fordel for en mer sporty kangoo.....he he..dvs sporyt som i lasteplass ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Takker

Hehe ja sporty kangoo ja. Du kan ihvertfall skryte på deg at du har en av landets best holdte kangooer, og det ville ikke være en overdrivelse heller :) Har sett mange grusomme kangooer etterhvert.

Joda GTturboene er noen kjappe småbeist, god å kjøre er de og. Eneste som plager med disse bilene er dårlig 80-talls fransk elektronikk. Ser man vekk fra dette er faktisk ganske greie biler å ha. Gleder meg bare til septembertreffet på rudskogen. Det kan bli festlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I går og i dag har eg klargjort bilen for vinterlagring, frontfanger er sent til lakkering etter å ha fått endel steinsprut og en del dype skavanker, men sånn er det å bo i dette landet.

Liste som følger:

Vask:

2 bøtter med grit guard

CWG

Megs mitt

Chemical Guys Heavy Duty Clay

Lakk:

Chemical Guys Vertua Bond 408 (genialt stoff )

Chemical Guys Jet Seal 109 x 2

Chemical Guys Petes 53 x 3

Sholl finishing pad

Chemical Guys 530xl

Felger:

Chemical Guys Heavy Duty Clay

Chemical Guys Jet Seal 109 x 2

Dekk og lister:

Chemical Guys New Trim Look Gel

"Maskinfører":

1,5l Urge hehe

Bare etter bilder, siden eg ikke hadde så god tid som eg skulle ønske...

SL389322.jpg

SL389343.jpg

SL389352.jpg

SL389358.jpg

SL389365.jpg

Vel dett var dett for denne gang. No kan vinter bare komme, for då blir det lagring av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :D

Hehe. Har vært inne på tanken noen ganger, men alltid slått det fra meg. Tror det får holde med skriften på skiltplatene, den er useriøs nok... : "Rask og Rasande Racing" hehe, tror eg får søke stønad fra "Norsk Mållag"

Litt artig skal man ha det, selv med bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Slå til på det, hadde vært helt konge... Jeg hadde "Cuntmachine" i frontruta på forrige bilen engang vi skulle på guttetur på fjellet.. Tjente 5 halvlitere av hver på afterski(fordelt utover flere dager da vi var 12 gutter).. Fikk mange merkelige blikk gitt, men rev den av såfort vi var hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Du skal ikke se vekk ifra at det kommer litt skrift i frontruten til neste rudskogen treff, vi får se.

Mye som skjer fremover, tenkte å ta en shining av interiør før vi skal bygge om samtlige målere i dashbordet, det gjøres kun fordi det er lettere enn å ordne fransk elektronikk...

Kanskje vi Blir så heldige at vi får noen interiørbilder og etterhvert, Time vill sjåvv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins

Snadder det der...

kjører du igjenom vinteren uten front fangeren? eller er det håpløst?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok lagret over vinteren under trekk tenker eg. En god drittbil på glatten, har allerede snurret 180 grader på motorveien en gang med den.... Har aldri rygget så fort i mitt liv hverken før eller etter den gang. Men men eg har no mine småprosjekter pågang til vinteren. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Takker :D

Skulle bare ønske eg hadde et skikkelig speilreflekskamera med macro objektiv, bildene er tatt med et kjedelig kompakt kamera. Men tro meg, eg koste meg lenge mens eg eg så på og tok bilder.

Endret av Lexgtturbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...