Gå til innhold

Egnede pensler/koster for vask


nibelo

Recommended Posts

Innser jeg har behov for noen pensler/koster for å komme til og få vasket på litt odde plasser inkl i døråpninger, noen som har noen anbefalinger på noen som er myke nok til at de ikke lager riper? Tar gjerne tips på "standard" koster som fås på den lokale malersjappa, så slipper jeg gå på enda en nettbutikksmell men må man så må man :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

SV Wheel Brush + SV Detail Brush-litt kortere enn Wheel Brush, eventuelt Raceglaze Detailing Brush 16.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Wheel Woolies..

i døråpninger? Det må jeg nesten prøve... :thumbup:

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wheel Woolies..

P&R som har disse?

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med å bruke en vanlig malerkost? :P

Man må selvfølgelig være veldig forsiktig med metallbåndet som ofte holder busta ihop..

Er hårene annerledes i forhold til en detailerbørste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte akkurat en CD test på http://shinearama.co.uk/product.php?id=VAL-BRUSH-DASH fra shinerama etter som jeg tok med en kost for å fylle opp vektgrensa helt på siste bestilling derifra. Såvidt jeg kan se så er den ganske flink til å lage mikroriper. Er jo ikke såå farlig i krinkler og kroker og døråpninger, men det hadde jo vært greit å ikke tilføre mer riper enn nødvendig.

Wheel Woolies så jo unektelig kjekke ut, dog ikke helt gratis.

Metallet på vanlige koster lar jo seg lett "fikses" ved å dra over en egnet tape, men av erfaring er det ikke akkurat rustfritt det metallet...

Noen som har forsøkt kjøre CD test på SV sin detail brush?

Ble nesten litt inspirert her til å stjele en bit av lammeskinnet til poden og se om det er mulig å lage seg en hjemmesnekret kost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd cd testen på veldig mange børster og koster og alle riper relativt mye. Jeg bruker aldri børster på lakk der jeg bryr meg om swirls, så lenge det ikke er før korrigering.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt søking så finnes det jo faktisk lammehårs-pensler også. Eneste ulempen er at de enten ser ut til å være knøttsmå (typ malerskrin) eller 60-100mm. Fant også plenty makeup koster som var laget av ymse, mulig det kan være et alternativ å rane sminkeskrinet til fruen for å se om det er noe som kan duge der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...