Gå til innhold

Jeg får ikke noe fres i skummet!


Anaxyd

Recommended Posts

Heisann! Ja nå kan dere lure på hva jeg mener!

Neida, er ikke noe griseri, men foam-lancen min fra SS. Jeg har nå akkurat fått meg en ny en da vi trodde det var noe pussig med den gamle jeg hadde, men jaggu meg er det like mye pussig med den nye. Det må bety, at det ikke er selve foam-lancen det er noe gæli med.

Jeg gjør følgende fra jeg mottar foam-lancen:

Jeg legger gjengetape på gjengene på begge sider av midtstykket som kobler overgangen(Karcher) og foam-lancen sammen. Strammer dette hardt som f, slik at det ikke kommer uventede spruter.

Deretter blander jeg ca 1,5cm CG Citrus gloss and .... + litt Orange Prewash(to trøkk) og blander dette ut med varmt vann. Rister godt, og fester flaska på lancen.

Deretter ruller jeg frem min Karcher K.6450 mener jeg den heter, monterer foam-lancen, skrur justeringsskruen HELT på -, og dusjer på. Det kommer bare rennende piss, som holder seg på panelene i 10 sek maks....

Det er trauste greier, så nå må jeg ha hjelp! Er det noen som veit hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Prøv å vri motsatt på justeringskruen, dvs mot -

Funka her, er litt motsatt av normalen på noen av de.. Sjekk også at det ikke sitter noe plombe mht innsuget på slangen..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer ut bare rennende piss så er det vel kanskje en tanke å justere blandingen litt opp fra minimum.. Spes med så veik blanding.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

når den står helt til minus, slipper den gjennom mest mulig vann og så godt som ikke noe luft. det gjør at det suges mer opp fra beholderen. altså skal du få tykkest mulig skum.

prøv med tykkere blanding. i beholdern. SS lancen blander vel ca 1:26 litt varierende av trykk og vannmengde i HT

ta oppi samme mengde såpe som du har, også tar du bare halv fult med vann og ser om det utgjør noe forskjell.

hvis ikke så er det bare å demontere og se etter spon eller små stein. det skal ikke store sandkornet til f.esk før det nesten ikke kommer såpe opp fra beholdern. sjekk også slangen og tilkoblingen til den opp i "blande" delen.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være en tråd her hvor kanon demonteres. Kanskje kikke på den for å se om du har alle delene.

Sitter på iPad så gidder ikke å søke. Men "rens av skumkanon" kan være noe du kan se om du får noe treff på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPW gjør skummet mye tynnere, men 2cm ren CWG i beholderen bør gi barberskum, alt etter hvordan du skrur på justeringen.

På min kanon (merket Wolfgang, men lik alle de andre kanonene) kommer det tynt skum når jeg skrur mot klokken, og tykt skum når jeg skrur med klokken. Skrur jeg så langt med klokken som det går ser det ut som om jeg stenger noe, for da kommer det lite skum.

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min suger definitivt opp minst såpe når skruen står helt mot minus innstillingen. Da kommer det bare vann. Jo mer den skrus mot + desto tykkere skum. Det er den som selges i de fleste engelske butikkene.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

OPW gjør skummet mye tynnere, men 2cm ren CWG i beholderen bør gi barberskum, alt etter hvordan du skrur på justeringen.

På min kanon (merket Wolfgang, men lik alle de andre kanonene) kommer det tynt skum når jeg skrur mot klokken, og tykt skum når jeg skrur med klokken. Skrur jeg så langt med klokken som det går ser det ut som om jeg stenger noe, for da kommer det lite skum.

hva? med OPW kan du lage skum som er så tykt at det nesten ikke kommer frem til bilen.........

Dette f.eks er vel ca 2-3cm opw og en dæsj med glossworkz... og ikke skruen på maks skum...

IMG_9325.jpg

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde 2cm med en eller annen shampo, og 1cm med OPW som jeg fikk som sample.

Da ble skummet syltynt uansett hvor mye jeg justerte. Konkluderte derfor med at OPW gjør skummet tynnere, noe som også han som gav meg samplen syntes.

Edit: Sjekket loggen nå, og jeg testet først Valet Pro Snow Foam alene i kanon. Blandet så inn OPW og det gjorde skummet enda tynnere/våtere.

Jeg ble så anbefalt å blande OPW sammen med en annen, god shampo, men fikk bare en sample av OPW så jeg hadde ikke nok til videre testing. Derfor har konklusjonen min forblitt den samme.

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Jeg prøvde 2cm med en eller annen shampo, og 1cm med OPW som jeg fikk som sample.

Da ble skummet syltynt uansett hvor mye jeg justerte. Konkluderte derfor med at OPW gjør skummet tynnere, noe som også han som gav meg samplen syntes.

Merkelig...

Jeg fylte flaska halvfull med opw her i vinter når mr.B var innom å skulle vaske bil...

Du kan jo spørre han hvor tykt skummet var da :)

Leita etter et annet bilde hvor jeg også fylte ganske mye bare for å se.. men fant det ikke..

Jeg vet at f.esk snow foam skummer mindre blandet sammen med såpe en alene, men aldri sett dette med opw..

uansett burde han fått ganske bra skumm med den blandinga der. hvis alt er i orden.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kanskje gi OPW en annen sjanse senere da. :)

Siden OP har kjøpt seg ny kanon, antar jeg at han har prøvd å skru justeringsskruen både frem og tilbake før han kjøpte seg enda en kanon, og at problemet ikke ligger der.

2cm CWG bør iaffal gi barberskum, for det gjør den her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at jeg kan ha to forskjellige såper som skummer bra i skumkanonen hver for seg, men blander de to sammen så blir det kun tynn saus istedet for skum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for tilbakemeldinger! Har fått for meg at om jeg vrir skruen helt mot -, altså skrur den helt igjen, så skal det bli barberskum. Men mulig jeg har lest feil noe sted. Skal nå ut å prøve ut litt, med 2cm CW, en dæsj med OP og fyller halvfult med vann i beholderen. Håper det blir mer fart i det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd ut litt, hvor jeg heiv oppi en god del CG såpe; Glossworkz, Maxi Suds II, CW osv, og hadde halvfult med vann. Littegranne OP oppi også. Skrudde skruen nesten helt løs, altså mot klokka og mot +, og fyrte løs. Mer skum ble det ettersom jeg strammet til, og endelig ble det ganske tykt og fint. Tydeligvis jeg som ikke har blanda sterkt nok! Det ble dog ikke barberskum som jeg har sett noen her inne har fått til, men får prøve bare CW neste gang, hvor jeg har oppi en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jo bløffer skummet er jo bedre løser det opp møkka.. Barberskum er kult å se på, men bløtt skum er mer effektivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig. Kanskje skummet er ganske effektivt alikevel da! Testet det med Surfex HD under, og tok skummet som en wipedown av en bil som poleres, så det var jo ikke så mye møkk der akkurat. Får teste samme blandinga på bruksbilen min som er litt møkkete nå, så blir det kanskje resultater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, idag fikk jeg virkelig barberskum! Dælja oppi en litt viril blanding av Grime reaper, CW, Glosswokz, Maxi Suds II, og Green Clean! Sistnevnte gjorde virkelig susen, for den slang jeg oppi under prosessen. Da ser det endelig ut til at jeg har funnet ut av "problemet", så takk for all hjelp! Blir litt mer såpebruk i gården nå ja, nå som jeg må blande ganske sterkt for at det skal bli futt i skummet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...