Gå til innhold

Espuma Revolution Wheel Cleaner vs. P21S Power Gel


Simen

  

35 medlemmer har stemt

  1. 1.

    • P21S Power Gel
      24
    • Espuma Revolution WC
      11


Recommended Posts

Simen

Skal legge inn en bestilling hos Blankbil nå, og trenger en skikkelig god felgrens nå. Har hørt/lest mye bra om begge, og lurer på hvilken jeg burde velge? Stem, så velger jeg den som får flest stemmer innen imorgen formiddag!

548_P21S_Power_Gel_Etterfyll_1l_1.jpg

VS.

41EOYcWGGHL._SL500_AA300_.jpg

...kom gjerne med innspill og begrunnelser for/imot den ene eller andre. :)

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har ikke testet Espuma felgrensen, men av alt det andre jeg har testet så er P21s og Rim7 de beste mht effekt og idiotsikkerhet..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg har begge selv og med tanke på at espuma skal blandes 1:10 så er vel den den drøyeste.. For meg så irker det som om de tar forskjellig møkk, men sikkert bare meg som tror det.. Synes espuma "virker" fortere enn ps21, som siden den er gel skal henge på en stund. Ville ikke valgt en men begge:) Om du tar en liten flaske å "tester" deg litt frem selv?

cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Har ganske knapt med penger og det var en del annet jeg også trengte (eller hvertfall følte jeg "måtte ha", you know), så kunne bare kjøpe en av de nå. Men da ble det P21S, takk for de siste stemmene! :)

cocos: De tar "forskjellig møkk" sier du? Hvordan da tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge selv og med tanke på at espuma skal blandes 1:10 så er vel den den drøyeste.. For meg så irker det som om de tar forskjellig møkk, men sikkert bare meg som tror det.. Synes espuma "virker" fortere enn ps21, som siden den er gel skal henge på en stund. Ville ikke valgt en men begge:) Om du tar en liten flaske å "tester" deg litt frem selv?

cocos

Jeg blander P21S 1:10, og den funker knall selv med såpass blandingsforhold ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger faktisk overaskende bra, selv om den ser alt for flytende ut til å ha noe særlig gel-effekt.. Lar det som regel henge 2-3 minutter før jeg går på med HT. Tok alt av bremsestøv selv på Buicken etter en 60 mils tur med slissede bremseskiver og en god del bremsing, noe som resulterer i at man får "sprutemerker" av bremsestøv utover felgen. De gangene det blir såpass inngrodd at ikke en gang 1:5 gjør jobben så er det IronX som er tingen, men dette er en sjeldenhet. Felgene på Buicken er forøvrig ubehandlet med tanke på voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Godt å høre, P21S, den er på vei! :D

Anbefaler en liten boks Autobahn til voksing, helt klart verdt prisen. Og når du først har lagt på det trenger du iallefall ikke noe sterkere P21s enn 1:10 ;)

Er skrapa nå desverre, så skal bare teste TW sin siden jeg har den stående her fra "gamledager" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Espuma er kanonbra iallefall, tar absolutt alt jeg har utsatt den for av det jeg forventer en felgrens skal fjerne. Fungerer fint på dekksidene også, de blir skikkelig rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Mye mulig den også er vel så bra, den har jo fått mange stemmer den også. Får bestille den når jeg har brukt opp P21S - så får jeg sammenligna dem også (snakker vi test kanskje? ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Vet ikke om de tar så forskjellig, men synes espuma brgynner å virker med en gang, mens ps21 er gel så bruker litt lenger tid kanskje? Liker også bilberry, men det var jo ikke temaet. Jeg synes ps21 er superduper, og espuma også, så blir vel ganske hipp som happ hva man velger, reint blir det jo:)

Om felgene er ubehandlet, sitter jo møkka MYE bedre,og da er det jo børstene som gjør mye av jobben..

Har jetseal og poorboys wheelsealent oppå, på felgene. Har du jetseal? personlig synes jeg den gjør jobben fint også alene.

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

P21s eller Rim7 og glem alt annet :) Bruk IronX hvis det blir nødvendig med en strafferunde..

Blir SV Autobahn lagt sikkelig på felgene så er de beskyttet en god stund. Da er det bare å skumlegge de etterpå og kose seg med felgvask.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...