Gå til innhold

Ka gjer eg feil? ( Foamcannon )


Skulebollen

Recommended Posts

Skulebollen

Har foamcannon som fulte med en nilfisk alto HT eg kjøpte.. Der blander eg oppi 1-2 cm ca. med orange prewash og så litt bilsåpe

Når eg spyler på dette så legger det seg ikkje som ett tjukt lag men renner av med engang, men all dritten ligger fortsatt igjen, virker som den ikkje tar noke.. Må eg blande sterkare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok blande sterkere for å få løsnet opp møkka. Med tanke på skum er den kanonen ræv, kan ikke sammenliknes med de man kjøper hos scandicshine/blankbil/autobahn/shinearama etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "kanonen" som fulgte med er elendig og skummer ikke godt nok. Blandingsforholdet blir ufattelig tynt, selv med en god kanon er blandingsforholdet ut av kanonen ca 1:25.

Kjøp deg en skikkelig kanon med en gang, de er verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K

Jeg heller en 2-4 cm i flasken av kanon... så fyller jeg på vann til det skummer over i flaska. Så justerer jeg "lufteskruen" slik at skummet ikke blir for tørt, eller for tykt eller renner for fort av. Rister på flaska slik at såpen blir blandet godt med vann ja. Kan være lurt med varmtvann slik at såpen løser seg bedre opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K

Jeg pleier å skru igjen lufteskruen helt igjen... mot - hvis jeg ikke husker helt feil... (Vrir med klokka).... så spyler du litt så ser du hvordan skummet fungerer og event justerer ut mot + (mot klokka)for mer vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Såpetanken på kanonen min er 1l, den har jeg brukt på 9 biler nå hvor jeg kjører den nesten på full styrke.. Og jeg har fortsatt igjen til minst 3 biler. Så jeg synes ikke det er så galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K
Såpetanken på kanonen min er 1l, den har jeg brukt på 9 biler nå hvor jeg kjører den nesten på full styrke.. Og jeg har fortsatt igjen til minst 3 biler. Så jeg synes ikke det er så galt..

Er ikke det litt kjedelig å bruke samme såpe på 11 biler da? ;)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulebollen

Såg litt på sida no og fann kobling til nilfisk.. Men kas såpe anbefalest? Bør vel vere billig og bra sia det går med litt.. Orange prewash? er den eg har brukt til no men er tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt en slik, så har du fra samme sjappe og sparer deg noen hundringser i porto

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_41&products_id=17

Skal visst være bra etter det jeg har lest på et annet forum, har bestilt slik selv, men ikke testet den (eller noen annen type for den saks skyld..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man løse opp noe mer enn støv og få det RENT så bruker man ikke skumkanon. Surfex, orange prewash eller nesten hva som helst annet har MYE større effekt lagt på med en lavtrykksprøyte i 1:20 konsentrasjon. Til sammenligning må man med skumkanon og en gjennomsnittlig høytrykksvasker bruke ca 0.75L såpe per bil for å få 1:20 konsentrasjon på lakken. Morsomt, ja.. Effektivt, nei..

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...