Gå til innhold

Sliter med maskinpolering


hilli

Recommended Posts

Hei

Har prøvd meg på maskinpolering, men får det overhodet ikke til.

Har Meg. g220 med burgunder, svar og polish pad.

Meg. 105

Meg. 83

Meg. 80

Meg 205

Det skal sies at her har jeg ikke brukt burgunder da den ble ødelagt. Hvilken kombo passer best til disse ripene? Har prøvd mest med svart og 105. Virker ikke som om det er noen dype riper.

Her er et bilde av panseret.

img5802o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Da trenger du ganske grove saker for å ta disse vaskeripene.A3 lakken er litt hard synes jeg å huske.Det skal en del til å ødelegge en sånn pad vet jeg.Så om den ikke hekta noen plass, så tipper jeg du trenger å bruke mere produkt på paden, og ikke kjøre helt tørt.Bakplate har også mye å si.Om det er hard gummi mellom borrelås og plast, så er det mye vanskeligere å kjøre om det skal korrigeres litt grovt.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Aiai ;) Jeg bruker kun scholl produkter(s3gold og gul sholl pad på hard lakk).Scholl bakplate også.Er lett å styre maskina med den.Jeg kan dessverre ikke anbefale av de produktene du har siden jeg ikke har prøvd annet enn burgunder paden. kommer nok til folk her etterhvert og gir flere tips.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den passer kun til roterende maskiner. Du trenger en grovere puter for å få korrigert noe særlig. Fikk du ikke prøvd med burgunder pad i det hele? Siden du har DA maskin, så blir det vanskelig å korrigere mye med hard lakk og finishing pute. Får du fjernet noe med polishing paden og 105?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet selv med 105/burgunder på DA første gangen, endte opp med å bruke polish+105 på full guffe og masse press, er ikke så farlig med DA :P Fjernet en god del.

Antar at burgunderen blir for tung å kjøre for DA'n, min endte opp slik:

002.jpg?t=1284208597

Har eksperimentert litt med roterende i det siste, men kan ikke si at jeg har klart å bli venn med burgunder/105 der heller. Fikk prøve scholl 03goldpluss?!?!?(kan ikke navnene så godt..) på kurs på polishpad av merke jeg ikke husker, og det "smakte" bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sikker på at jeg hadde prøvd polisher pad+105, men da jeg tok turen i garasjen og prøvde dette tok det det meste.

Takker alle for god hjelp!

izahk5.jpg

Endret av hilli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...