Gå til innhold

MG 21 før eller etter Pinnacle Souveran?


PetrusAMG

Recommended Posts

Da var det tid for ny lakkforsegling

Men da lurer jeg på, bør jeg legge på pinnacle souveran før eller etter forseglinga Meguiar's 21

Vet noen legger MG7 /MG26 før og etter 21 og 20!

Så er jo på en måte samme spørsmålet..

Voks før forsegling eller oppå? Begge deler?

Med tanke på glans og holdbarhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja etter MG21 og som Porta sier så la den herde mellom 12 og 24 timer etter at du har fjernet den, da får du en bedre holdbarhet på den, samt vær obs på at lakken er renset før du har på MG21 dette også mht holdbarhet..

MG21 + Pinnacle Soveran er en MMMMmmmm kombo

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hvem er best av Jetseal og Meguiar's 21? Det er jo smakssak også, men fordelen som jeg ser med Jetseal er at det er sykt kort cure tid på den i motsetning Meguiar's 21.. Men hva med holdbarhet på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ikke testet de side by side, men setter en finger på MG21 som den som holder best av de, men er nok ikke snakk om mange månder uansett...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Var det jeg regnet med egentlig, fordelen med Jetseal er jo at det ikke er alle som har en garasje hvor bilen kan stå tørt og i riktig temp, så da er det jo uansett en fordel med Jetseal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Uansett 20 min eller ikke er jeg sikker på at også Jetseal får enda bedre holdbarhet om du lar den herde lenger en 20 min...

Noe av det viktigste mht holdbarhet på en Sealer er heften den har mht lakken din, derfor er det "døds" viktig å ha en nyrenset overflate å legge sealeren på om du skal ha lange levetid på den.

Duragloss feks "peser" myue herdetid på sine produkter, men det er ikke noe som er uvanlig mht en sealer, så og si alle sealere skal herde etter at den er fjernet, og er vel en av de vanligste feilene mange gjør mht lakkforsegling, at de enten legger noe mer/nytt over, lar den stå ute med dugg på om natta eller rett og slett vasker den rett etter at sealer er fjernet.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Såklart blir det det, men det jeg mente og ville få frem var at jetseal er en mer optimal løsning for folk som ikke har mulighet til å la bilen stå inne og cure like lenge som med en annen sealer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja men om den ikke holder så lenge etterpå er jo mye av poenget borte. Du kan også legge på 2 lag med MG21 også etter 20 min om du vil, men oppnår ikke noe annet en bedre dekkevne på sealeren, noe som også sikkert er tilfelle med feks jetseal.

Men jepps jeg skjønner poenget ditt der Bernhard, Jetseal er bra på det omerådet mht curing, men om den er 100# herdet etter 20 minutter er jeg persoling usikker på.. men bra det er den..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 2.0 trenger ikke mer herdetid enn 15 min, bare så dere vet det, det er nok ikke optimalt, men står det på kanna jeg har

La 21 2.0 for en time siden, lettere enn det får du ikke :) hehe

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja etter MG21 og som Porta sier så la den herde mellom 12 og 24 timer etter at du har fjernet den, da får du en bedre holdbarhet på den, samt vær obs på at lakken er renset før du har på MG21 dette også mht holdbarhet..

MG21 + Pinnacle Soveran er en MMMMmmmm kombo

Høres bra ut Truhaa

Brukte, MG20 og MG26 tidligere, så spent på om denne komboen er bedre

Sant som sistemann sier her, kun 15min på MG21 2.0

Og ja, dette er bare moro.. Sykt lett å tørke av, la den på med cyclo

Sånn i forhold til å legge to lag? Burde det selvfølgelig stått bare å ventet i 24t

Men det har jeg ikke mulighet til, det ene er at garasjen ikke er støvfri + at jeg

må bruke bilen i jobb. Hvordan er det å legge på nytt lag neste kveld (etter å ha

brukt bilen) Kan man bare ta en vanlig vask eller?

* Og.. Hva er beste rense metoden før lakkforsegling??

Idag, vask, clay, så avfettet jeg får å få av all gammel

polish/voks.. Vet jeg kunne gjort dette før clay, men bilen var ikke møkkete.. Så

gjorde det kun for å fjerne gamle rester.. Ok?

- Deretter vasket jeg bilen på nytt, polerte før lakkforsegling..

Noe jeg burde gjort i mellom poleringen og lakkforseglinga?

Endret av Petrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
wipedown for å fjerne oljene fra polishen...

Den ser jeg! hm.. Faktisk ikke tenkt på dette før idag!

Noe må jo sitte igjen etter polishen og...

Wipedown?

Merke? Scandicshine/autogeek eller?

Dette burde jo absolutt gjøre utslag på holdbarheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Alkohol + vann eller Menzerna top inspection :)

Ang Jetseal og MG21. MG21 har herde tid på 15 min, men den bør ikke toppes før etter 24 timer. Jetseal skal stå på i 15 min, så fjernes og kan toppes etter 20-30 min. Dette er i alle fall noe jeg setter pris på når kunder vil ha både lakkforsegling og voks.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser jeg! hm.. Faktisk ikke tenkt på dette før idag!

Noe må jo sitte igjen etter polishen og...

Wipedown?

Merke? Scandicshine/autogeek eller?

Dette burde jo absolutt gjøre utslag på holdbarheten

Menzerna Top Inspection!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...