Gå til innhold

polere frontrute


bilmagikeren

Recommended Posts

bilmagikeren

Skal legge ny ruteforsegling, og i den anledning vil jeg ha helt ren rute. Tenkte å polere men usikker på glass. Er det bare å "druse" på med f.eks s30+ og orange scholl?

Takker for svar:)

cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Selv om det ikke hjelper mot ripene så vil nok mange ha god nytte også av å claye ruta - i forhold til trafikkfilm etc.

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har man ei gammal rute med noen "hairline cracks" i fra før så holder jeg meg langt unna med maskin ihvertfall. Også nyere mer "moderne" frontruter er jeg skeptisk til å kjøre på med maskin. Clay + IPA og dedikert glass-rens holder jeg meg til. Better safe than very very very sorry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sideruter er jo noe helt annet enn frontrute, er vel ikke temperert glass der. Muligens det er det på bakruter, og ihvertfall på frontruter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Det ble jo veldig mye bedre på micraen:) Jeg har ikke noe glasspolish men tenker jeg prøver meg på roterende med ull og en fin polish.(meg#205-s30+-ufse) skal i utgangspunktet bare rense skikkelig før forsegling så behøver ikke noe grovere i og for seg..

Takker igjen for mange gode innspill, peace out:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vel, har man ei gammal rute med noen "hairline cracks" i fra før så holder jeg meg langt unna med maskin ihvertfall. Også nyere mer "moderne" frontruter er jeg skeptisk til å kjøre på med maskin. Clay + IPA og dedikert glass-rens holder jeg meg til. Better safe than very very very sorry :)

Bare lurte på hva du mente med IPA, er ikke så bevandret innen rutepolish. Men har oppdaget at jeg har fått en del viskerstriper i frontruta mi, som irriterer meg grenseløst!!! Og hvilken dedikert glass-rens bruker du. Har fra før Meguiars Clay. Egentlig mest interessert i som du og gjøre et forsøk uten maskin, tross i at jeg har en 850w Kestrel DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPA = 50/50 med isopropanol og batterivann

Viskerstriper må fjernes mekanisk - dette er "furer" i selve glasset som en ren rens ikke vil fjerne. Jeg har en rute-rens fra Mark-V som jeg bruker (blandes ut 1:10 evt 1:20 og funker helt knall), men alle glass-produkter vil fungere (i større eller mindre grad, de som fungerer dårligere ser man streaking / rennemerker etc av etterpå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helloo,

Jeg fant glassrute polish i går, var litt usikker å jeg droppet og prøve det.

Hvis du prøver ut dette så har jeg iallefall satt pris på om du la ut en guide og vist oss resultatet!!

:thumbup:

http://www.autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=423&idkategori=41&kat_name=3M&prod_name=3M%20Glass%20Polish%201%20liter&startrow=

samt pads: http://www.autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=407&idkategori=45&kat_name=FLEXIPADS%20WORLD%20CLASS&prod_name=Glass%20Polish%20Disc%20130mm&startrow=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bestilte en stor og en liten sånn filtpad fra Elite Car Care da jeg la inn ordre der for etpar uker siden. Konebilen har masse riper i frontruten, så jeg tenkte å gjøre et forsøk på å få dem vekk/dempe dem litt før et eventuelt rutebytte, men glemte jo såklart å kjøpe poleringsmiddel... funker vanlige poleringsmidler (Scholl S3 Gold/S17+/S40) med en sånn pad på ruter, eller er det bare å hoppe i det og kjøpe glasspolish med en gang?

Planen var å bruke Flex DA til poleringen for å prøve å holde varmeutviklingen noenlunde i sjakk, men hvis roterende på lav hastighet er veien å gå er jeg ikke fremmed for å prøve det også.

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bumper denne litt :)

Prøvde meg litt i går på ei siderute med noen litt dypere riper samt frontruta som har et ganske tydelig "mattspor" der hvor viskerne går. Gikk løs med roterende, lav hastighet, Gtechniq P1 på en sånn filtpad som beskrevet over. Gjorde ikke akkurat mye forskjell på ørtåbørti pass. Ikke noe problem med varme dog. Testet også med en hvit CG Hex pad jeg hadde liggende, digg pad forøvrig-følte jo faktisk at jeg hadde litt kontroll over paden og ikke omvendt ;) Dette gjorde heller ikke merkbar forskjell. Litt mer varmeutvikling på denne.

Jeg skjønner at glass er hardt og ser at folk har brukt flere timer, så lenge prøvde ikke jeg, skal innrømme det.

Men har noen gjort seg noen flere erfaringer? Noe poleringsmiddel som funker bedre enn noe annet? Pads? Har Gtechniq sine pads og en Scholl Spider Sandwich liggende som jeg jo kan prøve...

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet med Zaino Z12 som vel kanskje er noe av det samme greiene? Gjorde ikke noe mer enn P1.

Og hvor polerende er disse glasspolishene egentlig?

Har liksom inntrykk at de gjør mere "skikkelig rent" enn å virkelig fjerne så mye riper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...