Gå til innhold

Toyota Corolla T sport


Maarten

Recommended Posts

Savner denne bilen for hver dag som går.. Men den måtte selges til fordel for leilighet... Det verste er at den kjører rundt i nærheten av der jeg bor, og ser ikke ut... :( En virkelig morsom bil med 192hk orginalt uten noen form for hjelp. (turbo/kompressor). Hvis noen skulle ha spørsmål om denne bilen så er det bare å fyre løs.

Vell, her kommer noen av bildene jeg har av den..

På de 3 første bildene hadde jeg ikke montert all stylingen.

post-286-1219270227_thumb.jpg

post-286-1219269182_thumb.jpg

post-286-1219269234_thumb.jpg

post-286-1219269539_thumb.jpg

post-286-1219269612_thumb.jpg

Endret av Lahega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Så da veldig pen ut den til å være en Corolla! :) Space ut hjula bittelitt?

EDIT: Meeen så har du ikke denne mer dessverre.

Endret av whiplash

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da veldig pen ut den til å være en Corolla! :) Space ut hjula bittelitt?

Neida, det var ikke noe spacere på den. Var TSW Kyalami 18" med 225/35-18 på den. Var en drøm å kjøre, hang vanvittig bra!

Nei, desverre har jeg den ikke lenger.. Savner den sykt og angrer som en hund.. Men sånn er livet..

Endret av Lahega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen
Neida, det var ikke noe spacere på den. Var TSW Kyalami 18" med 225/35-18 på den. Var en drøm å kjøre, hang vanvittig bra!

Nei, desverre har jeg den ikke lenger.. Savner den sykt og angrer som en hund.. Men sånn er livet..

Hehe, jeg skrev det som et hint - til at du kanskje skulle slenge på 4 spacere, men så innså jeg at topicen fortalte meg at du ikke eier denne bilen lenger. ;)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skrev det som et hint - til at du kanskje skulle slenge på 4 spacere, men så innså jeg at topicen fortalte meg at du ikke eier denne bilen lenger. ;)

Ahh, sånn å forstå :lol: Begynner å bli litt sent nå merker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Fin bil det der Lahega ;)

Den er morsom å dra på gira den der ja, Celica T-sport har akkurat samme motor og Lotus Exige har samme motor.

Har kjørt Celica T-Sport og den er veldig morsom å kjøre, skal kjøpe meg en snart når jeg bare finner en i svart. 2003 eller nyere med det er vanskelig å finne, ingen i Norge og ligger 2-3 stk ute i måneden på tyske import sider men aldri noen som har alt jeg vi ha hehe...

Bilen har VVTL-I som gjør at den er morsom å kjøre.

VVT-i kom Toyota med i 1996 på MR2 og Supra, og står for variable ventil tider med innteligens hehe.. Det VVT-i gjør er å ta fart, aks,turtall og motorbelastning og beregner hele tiden hvordan cammen skal være for at motoren skal levere optimalt, VVTi styrer cammen med oljetrykk.

VVT-I kan ikke sammenlignes med Honda VTEC som bare er veldig enkel ventil styring, det den gjør er at feks på 4000rpm så bytter den over "Turtalls cammen", ikke slik som VVTi som konstant vrir cammen fram og tilbake etter hva som er best. Honda har nå I-VTEC men den kom ca 5år etter VVT-i :P

VVT-i er noe som Toyota har patent på og er ikke noe ripp off av VTEC sik mange Honda fanboys trur.

Så har man VVTL-i som kom i 1998, som er i motoren til Celica T-sport og Corolla T-Sport. Forskjellen fra VVT-i er at den L i navnet står for LIFT. Det motoren gjør er at når man når 6200rpm og vanntemp er minst 60 grader, aktiver motoren en oljetrykks bryter som gjør slik at den løfter ventilene mye høyre så man får et bra med boost av hk fra 6000-8300 rpm der turtall sperra slår inn.

Har også dual VVT-i om er det samme som VVT-i bare den styrer eksos cammen også og ikke bare innsugs cammen. og VVT-iE som er helt elektronisk.

Ventilstyring har vært brukt siden 2 verdenskrig da den ble brukt i flymotorer.

Og de fleste bilprodusenter har idag sine ventilstyrings systemer, feks BMW har VANOS, Porsche har Vario CAM osv. osv. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, kjenner til den historien der! Grunnen til at det egentlig blir brukt er jo for å gjøre motoren mer bensingjerrig, for den brenner jo mer effektivt..

Primeraen jeg hadde GA16DE, den hatte variable ventiltider, mekaniske løftere vel å merke, så den måtte jeg ha over 4000 omdr.min på, og den dro "best" fra 6000 til ca 8000-8500 (testa ikke å dra den til "mer" enn 70 på første på min), men en kompis hadde en sunny med samme motor ;) telleren stoppa på 8000, men dro videre.. var litt tøft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil.. Har hørt at den 1,8literen er utrolig artig å dra på gira.. Variable ventiltider til beinet.. ;) Bilen kledde felgene godt

Ved 6200RPM så begynte orkesteret, det er helt sikkert :D Jeg har ikke posta bilder av eksosen, men den eksosen kombinert med K&N Typhoon kit var helt rått.

Får vel "vise" fram eksosen også, så her kommer et bilde:

post-286-1219314129_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Lagde nok greit med lyd det når du dro på i tuneller med det der hehe.

Har selv bare luftfilter kit på min Celica og når jeg drar på så hører man det godt.

">
" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

En Celica T-Sport med samme motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil dette ja! En bekjent som har en klin lik med TTE styling og samme farge, begynte å lure om det var samme bilen først men trukke det.

Alt er TTE på denne også utenom bakfanger. Skjørtene er hentet fra en facelift T sport. Til og med stabstag i motorom er TTE! Hadde også Tsport int matter og pedaler i TTE i alu. Liker å ha det på "stell" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare svare litt på det han Dennis sa lenger oppe. Var i 1990 vtec systemet til honda kom, og toyota som også er japansk brukte tiden fram til 1996, for så å komme med noe av det samme. Vtec har faktisk noen kriterier den også. Riktig oljetrykk og hastig over 30km/t. Jeg har vtec selv og er meget fornøyd med det systemet. Bilen har ruller 194k nå og ingen tullball :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Vil bare svare litt på det han Dennis sa lenger oppe. Var i 1990 vtec systemet til honda kom, og toyota som også er japansk brukte tiden fram til 1996, for så å komme med noe av det samme. Vtec har faktisk noen kriterier den også. Riktig oljetrykk og hastig over 30km/t. Jeg har vtec selv og er meget fornøyd med det systemet. Bilen har ruller 194k nå og ingen tullball :lol:

VVT-i kom i 1996 ja, men Toyota har hatt Variabe ventiltider lenge før det.

Blant annet 4AGE 20v motoren fra ca 1989-90 har VVT som er en enkel form for ventil styring.

VVT-i er ikke sammenlignbar med VTEC det er såpass mer avansert at det må sammenlignes med Honda sin i-VTEC som kom i 2001-2002

og sa ikke at det er noe galt med VTEC, Honda har alltid laget skuddsikre motorer :)

Bare lei av de som sier Toyota har hermet etter Honda hehe..

Grunnen til at VVT-i og VTEC ikke helt kan sammenlignes da VVT-i er et system som er konstant variabelt mens VTEC bare kan bytte mellom lavprofil og høyprofil. så man får det booste som plutselig kommer som VTEC er kjent for, det gjør man ikke med VVT-i da den styrer cammen hele tiden fra bunnen til toppen av registeret.

Men med VVTL-i får man det boostet på ca 6200rpm da motorer aktiverer lift.

BMW har også vært lenge ute med ventilstyring, i 1992 kom BMW med VANOS som er ganske avansert, og så har man BMW sin Valvetronic som kom i 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kul bil det der ja. :)

Legger til at nissan kom med en pulsar/sunny Med SR16VE N1 motor i 1997-98. Denne har NEO VVL, (varible ventil tider og lift controll) 1.6 liter med 200hk.. hehe De har samme teknologien i siste primera men da med 2.0 liter og 205 hester.

Ble vist en motor diskusjonstråd det her.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
kul bil det der ja. :)

Legger til at nissan kom med en pulsar/sunny Med SR16VE N1 motor i 1997-98. Denne har NEO VVL, (varible ventil tider og lift controll) 1.6 liter med 200hk.. hehe De har samme teknologien i siste primera men da med 2.0 liter og 205 hester.

Ble vist en motor diskusjonstråd det her.. :unsure:

Hehe ble mye snakk om motor nå ja :P

Den Nissan motoren er tunet og ble bare laget 200stk av så kan ikke helt sammenlignes med produksjons biler.

Toyota har 4AGE 1.6l TRD som er 240 gamp@ 8500rpm std uten noe turbo eller compressor, den er fra slutten av 80 tallet hehe.. :D disse blir også tunet til godt over 300hk og turtallsperra slår ikke før nåla paserer 11000 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...