Gå til innhold

Scholl s30 vs Swissvax cleaner fluid pro


Roybenz

Recommended Posts

Har lest at swissvax får bedre heft om man har på cleaner fluid før man legger voksen. Så lurer på om jeg må ha ei flaske.

Blir cleaner fluid pro det samme som scholl s30? (har den fra før) skal jeg evt legge voksen rett på uten å ta wipedown etter å ha kjørt s30? Eller er oljene i den helt forskjellig fra cleaner fluid?

Har 2 lag med concorso på nå men det er kommet mange små prikker i lakken fra trærne utenfor her, selvom jeg vasker annenhver dag, små nupper som jeg vil ha vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjimmern

Har lest at swissvax får bedre heft om man har på cleaner fluid før man legger voksen. Så lurer på om jeg må ha ei flaske.

Blir cleaner fluid pro det samme som scholl s30? (har den fra før) skal jeg evt legge voksen rett på uten å ta wipedown etter å ha kjørt s30? Eller er oljene i den helt forskjellig fra cleaner fluid?

Har 2 lag med concorso på nå men det er kommet mange små prikker i lakken fra trærne utenfor her, selvom jeg vasker annenhver dag, små nupper som jeg vil ha vekk.

hm, rett meg opp folkens, men tror du kan ikke sammenligne cf og s30 :)

ta wipedown du, får å se om du har fått bort riper osv, men du bruker cf for voksen sin del mest :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt 2 steg med scholl så bilen er preppa ferdig, tenkte på om oljene fra s30 og cf pro blir det samme? om jeg kan kjøre s30 også legge voksen rett på uten wipedown eller om jeg må ha cleanerfluid pro hvis den er veldig ulik s30?

Endret av Roybenz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

CFP er mer lik S40 ja.

Og det er nok ikke helt like oljer i de to, så ville som de sier jer tatt en wipedown for å fjerne oljene fra S30 (og sjekket om riper/hologrammer virkelig er fjernet) og deretter enten kjørt CFP eller rett på voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All polish inneholder oljer. Voksen inneholder også mer enn nok oljer til å mette lakken. Det er null prob å legge voks etter S30 :) Bare vær sikker på at holisene er borte.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

All polish inneholder oljer. Voksen inneholder også mer enn nok oljer til å mette lakken. Det er null prob å legge voks etter S30 :) Bare vær sikker på at holisene er borte.

Vet ikke hvordan det er med deg Mighty, men jeg har i alle fall erfart at det er dårligere heft om du ikke fjerner oljene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man da legge på mere oljer for å få bedre heft? :P Nei, har aldri opplevd noe særlig forskjell tror jeg. Jeg går som regel fra ultrafina eller efc, wipedown og rett på voks og det sitter i allefall bra. Forøvrig enig i at voks og all annen LSP sannsynligvis sitter best på REN lakk. Oljer meg her og oljer meg der.. hokus pokus..

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner ang oljene i sv CF pro, man skal jo ha det på for å få bedre heft. Mens på feks s30 så må man ta wipedown for å fjærne oljene, men med cleaner fluid skal man tilføye oljer :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler bare om å mene, tro, har hørt, de sier osv, det er ingenting som har blitt påvist/bevist iht. oljer, prewax cleaners, voks osv uansett så vidt jeg vet. Er mye humbug ute å går er min ydmyke mening..

Endret av mighty82
  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hvorfor skal man da legge på mere oljer for å få bedre heft? :P Nei, har aldri opplevd noe særlig forskjell tror jeg. Jeg går som regel fra ultrafina eller efc, wipedown og rett på voks og det sitter i allefall bra. Forøvrig enig i at voks og all annen LSP sannsynligvis sitter best på REN lakk. Oljer meg her og oljer meg der.. hokus pokus..

Tror du missforstod meg litt, da jeg er helt enig i at LSP sitter best på ren lakk. Men når det kommer til SV sin CFP så er det vel mer at det ikke er igjen så mye oljer på lakken etter buffing. Husker ikke helt hva Dag skrev om dette i en annen tråd, men han forklarte det i alle fall ganske godt der.

Men dette kan man sikkert diskutere ut i evigheten, så det er egentlig bare å prøve selv og se hva man synes fungerer best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...