Gå til innhold

SS - våtsliping og shine av lykter BMW E39 Touring


Saltkjelen

Recommended Posts

Saltkjelen

Jeg var litt usikker på om jeg skulle poste her eller i show & shine, men antok imidlertid at den passet best her. Har en bekjent med en E39 facelift som hadde de klassiske "svakhetene" med matte innerlykter bak og slitte frontlykter. Eneste løsning her var å gå for full pupp med våtsliping og korrigering. Her er imidlertid min første mini SS.

Dette ble brukt:

Våtslipepapir 1000

Scholl S03 Gold

Scholl S40

Sonax orange pad med roterende maskin

Hadde ikke 3000 papir tilgjengelig, men det ble allikevel svært bra til tros for kun "grovt" papir. Bildene taler for seg selv.. :)

srv8y2qsln7r15phusu5.jpg

ot0uao0n9ejxs8y95cc1.jpg

hbiel57y9sivwa30s9dk.jpg

688df7gubpx7hjothel9.jpg

0drmy62se0fvuh375h72.jpg

yiz57rkogn5rg6uu0txm.jpg

9opdvbcee8llhuixxfz6.jpg

t2rudbzzsx5if5vxf2sx.jpg

i5qfj64fnqk82nocc1cy.jpg

Så var det frontyktenes tur. Som dere kan se av bildene så var de rimelig slitte..

b11870gcffojcapykdb8.jpg

g7mztxkeawwhrw8q8puk.jpg

7dgmsg271ooykba6otm8.jpg

7rbt2zuu9nsy1hcvmk3s.jpg

l1dprr2ayu3lhttx3cp7.jpg

onuvbl541kqatm3xbq0z.jpg

tn1dhdnvaxsvtlvdz0rf.jpg

wyzlmkgvt3frgyxwgk8f.jpg

uk2gy1s5lii8vtbckjs9.jpg

dwf0bdz63fz0b73s392m.jpg

1mp1gpok4mfcjyetaxte.jpg

vahzozvmcsi18s0kpw6l.jpg

w1rcjq6rd1y9l8gcp6tu.jpg

:D :D

Endret av Saltkjelen
  • DCN Poeng 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona

Har en E46 jeg, med frontlykter som er mye verre en det du viser frem :)

Hvordan går du fram når du skal slipe med våtslipepapir....?, Sliper du etter et mønster, eller er det fritt fram, og blir det ikke ekstremt grove riper etter 1000-papiret...?

Når jeg slipte selv så brukte jeg 2000-papir, men jeg lurer nå på om det var alt for fint i forhold til hvor slitt lyktene mine var. Har ikke turt å prøve med finere papir enn dette, men etter at jeg har lest tråden her så skal jeg jammen meg gå litt hardere til verks....

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013: Mercedes-Benz A180 AMG

2013: Kawasaki Z1000 SX

2007:Harley Davidson Dyna Wide Glide Custom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustrucks

Så veldig bra ut dette :) Skal til å gjøre det med mine lykter også. Frontlyktene ser helt matte ut på min xD Creds gitt ;)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen

Sliper vertikalt og horisontalt. Syntes ikke 1000-papir ga noe særlig med riper og det ble hvertfall rimelig bra til slutt etter en god rundt med S03 Gold. Jeg har faktisk veldig lyst til å slipe en lykt med så grovt som 800 papir for å fjerne mest mulig ulumskheter for deretter å gå over med 1000, 2000 og 3000. Men det får komme en annen gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo ut som disse ble veldig bra til slutt :)

Men det er en billig forsikring å maskere under lyktene fremme, kommer kanten på pad`n borti støtfangeren er det stor fare for at den tar med seg litt lakk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen

Pent arbeid dette Pepperkverna :P Hold oss gjerne oppdatert på holdbarheten på de bak :)

Holder deg oppdatert Bernhard.. :D

Så jo ut som disse ble veldig bra til slutt :) Men det er en billig forsikring å maskere under lyktene fremme, kommer kanten på pad`n borti støtfangeren er det stor fare for at den tar med seg litt lakk ;)

Det var bare pyntelisten under lyktene som ble maskert, men tips tas selvfølgelig til etteretning. Ser nå at det hadde vært greit å maskere kanten på støtfangeren også. Takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obimann

Bra tråd! Ble jo superfint, dette.

Er litt spent på om det er noe å hente ved å slipe med finere enn 2000-papir. Har vært forholdsvis greit å korrigere etter sliping med 2000, synes jeg.

Endret av obimann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...