Gå til innhold

Første S&S - '06 Audi A6 S-line


hogstad

Recommended Posts

hogstad

Ja, da var det kanskje på tide at jeg begynner å skrive litt her jeg og :)

Første worklogen blir da til en bil jeg har holdt på med et par dager. En 2006 mod Audi A6 (4F), 3.0TDi S-line Quattro.

Panser og Frontfanger blei IKKE rørt pga det er nylakkert etter skade.

Ettersom jeg ikke har fått handlet skikkelig enda, blei det bruk av produkter jeg hadde stående fra tidligere bare, så er godt & blandet ;)

Vask:

Prickbort avfetting

Meguiars NXT Car wash

Lakk:

Autoglym 03B Rubbing/Lakkrens

Meguiars Ultimate Compound

Meguiars NXT Tech Wax 2.0

Medium og myk pad

Interiør:

Noe Shell-greier som stod innerst på hylla ;)

Dårlig med bilder før og under vask, men slik så den ut etter vask;

IMG_1607.JPG

IMG_1608.JPG

IMG_1609.JPG

IMG_1611.JPG

Bilen blei clayet, før jeg begynte på selve rubbinga/poleringa. Startet med 03B'n på medium pad, før jeg kjørte over etterpå med Ultimate Compound på myk pad for og få bort evt. kjørespor. Lar bildene tale for seg selv igrunn :)

Eksos ble det brukt Autosol på;

IMG_1616.JPG

IMG_1620.JPG

Baklyktene var ganske matte, så kjørte over med Swirl-X på myk pad;

IMG_1623.JPG

50/50

IMG_1629.JPG

Ser i ettertid jeg heller kanskje skulle ha våtslipt, og polert det opp igjen. Får bli neste gang :)

Bakluke;

IMG_1632.JPG

50/50

IMG_1634.JPG

IMG_1636.JPG

Tok så bilen ut i sola for og se etter evt. hologrammer/kjørespor o.l, men det så greit ut, så da kjørte jeg på med samme combo på resten av bilen :)

IMG_1637.JPG

IMG_1638.JPG

Bakfanger;

IMG_1642.JPG

IMG_1645.JPG

Riper på høyre bakdør;

IMG_1652.JPG

Bortee :)

IMG_1654.JPG

Riper på førerdør;

IMG_1658.JPG

Neesten borte :)

IMG_1660.JPG

Så var det tid for å gyve løs på interiøret ..

Noen FØR-bilder;

IMG_1663.JPG

IMG_1665.JPG

IMG_1667.JPG

IMG_1673.JPG

Og ETTER-bilder :) ;

IMG_1678.JPG

IMG_1689.JPG

IMG_1698.JPG

IMG_1699.JPG

Og da var bilen ferdig. Desverre litt for sent på kvelden til ordentlig lys, men er stort sett fornøyd :)

IMG_1694.JPG

IMG_1695.JPG

IMG_1697.JPG

IMG_1700.JPG

IMG_1701.JPG

IMG_1703.JPG

IMG_1705.JPG

IMG_1708.JPG

Det var da min første S&S .. Tips og kommentarer mottas GJERNE :D

/Christian ..

  • DCN Poeng 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Strøkent dette her, sølv kan være vrient å få frem hvor blankt er, men du klarte det du :)

Sølvpilen dette her, i og med du har 3.0 tdi ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hogstad

Ser ut til å være en fint gjennomført jobb dette :)

Lot du skinnet være urørt?

Hadde ikke noe spesielt å ta skinnet med, så tok forsåvidt bare å tørket fort over det for og få bort værste dritten. Men ikke behandlet med noe nei.

Strøkent dette her, sølv kan være vrient å få frem hvor blankt er, men du klarte det du :)

Sølvpilen dette her, i og med du har 3.0 tdi ;)

Fin bil, som går godt ja ;) Er desverre ikke min, jeg må nøye meg med lille A4'n med 1.9TDi :P

Takk til begge for positiv tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dansken

Ser absolutt godkjent ut dette, til å være første forsøk :thumbup:

Du skriver at du stort sett er fornøyd. Hva var det av problemer underveis eller ting du ikke ble helt fornøyd med? Jeg lærer alltid mer av å lese om andres problemer og høre forslag fra mer erfarne detailere herinne på hva problemene kan skyldes.

Cred er avgitt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hogstad

Ble bra dette, fin bil :thumbup:

Takk :)

Gratulerer med din første S&S :)

Ser bra ut denne. Du skal vel ta A4'n på samme vis ?

A4'n har straks gått 419.000km på samme lakk (kun panser er byttet), og der er det så mye steinsprut, småriper osv, at nå har jeg egentlig gitt opp.. Så den skal folieres nå snart :) Men kan jo legge ut et bilde av hvordan den ser ut pr dags dato;

217718_10150580982600253_786160252_18308991_312652_n.jpg

Ser absolutt godkjent ut dette, til å være første forsøk :thumbup:

Du skriver at du stort sett er fornøyd. Hva var det av problemer underveis eller ting du ikke ble helt fornøyd med? Jeg lærer alltid mer av å lese om andres problemer og høre forslag fra mer erfarne detailere herinne på hva problemene kan skyldes.

Cred er avgitt B)

Takk ;) ..

Spørs hva du legger i første forsøk .. Første S&S, men laaaangt fra første shine-jobb ;) Jobbet en liten periode hos en Bilpleie-butikk før .. Men føler jeg har lært mye mer etter jeg tok opp interessen privat igjen .. "Proff" bilpleie blir veldig fort samlebånd-polering .. Hvor man har mer faste arbeidstider og metoder pr jobb, enn faste resultater ;)

Noen ting jeg ikke ble heeeelt fornøyd med er;

Kunne våtslipt lyktene

Slurvet litt helt nederst på kanalene (kommer ikke så godt frem på bildene)

Pusset litt mer på eksos

Som Bernhard kom inn på ovenfor, så har jeg ikke behandlet skinnet med noe, men det var jo pga mangel på produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg-

Dette ble jo meget strøkent på en flott bil. Må være fine familiebiler dette. God plass, bra utseende og i dette tilfellet quattro og litt motor :)

Hva slags maskin brukte du?

Gjort noe med motorrom? Vasket inni hjulbuer og brukt bare bones feks?

Hard lakk på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hogstad

Dette ble jo meget strøkent på en flott bil. Må være fine familiebiler dette. God plass, bra utseende og i dette tilfellet quattro og litt motor :)

Hva slags maskin brukte du?

Gjort noe med motorrom? Vasket inni hjulbuer og brukt bare bones feks?

Hard lakk på denne?

Gode familiebiler ja.. Prøvde denne litt i vinter og, med bilhenger med bil på osv .. Måtte faktisk gi ganske mye gass på snøen i oppoverbakke før ESP/Antispinn slo inn..

Maskin er en billig roterende fra Best tools .. egentlig hatt den ganske lenge, og har fungert ganske greit til nå. Blir vel en Flex e.l etterhvert, men klarer ikke å forsvare den investeringa før den billig-maskinen blir ødelagt evt.

Motorrom blei urørt, og hjulbuer blei bare spyla godt med HT..

Lakken synes igrunn var ganske grei .. Måtte ikke sånn alt for mye til for og korrigere, samtidig som man holdt hologrammer/kjørespor under kontroll, uten alt for mye etterarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...