Gå til innhold

Nanolotus ruteforsegling, oppsummering

• Logg inn for å svare
19 svar på dette emnet

#1 Aspiranten

Aspiranten
  • Medlemmer
  • 455 innlegg

Skrevet 11 januar 2011 - 12:02

Etter å ha lest en del skryt om dette produktet på DCN bestemte jeg meg for å bestille ett sett og testet det på bilen.

Produktet er lett å påføre og gir vinduet en fantastisk sheeting og beading. Vannet preller av i så lav fart som 40-50kmt alt etter størrelsen på dråpene. I 80 kmt bruker jeg ikke lenger vindusviskere, som igjen sparer bilruten min for slitasje i form av vaskestriper som tilslører utsikten nattestid. Dette fenomenet ses spesielt godt når man kjører i regnvær på mørke veier med gatelys og trafikklys. Gamle slitte ruter kan være trafikkfarlig pga. nedsatt sikt. Sånnsett forlenger man rutens levetid vesentlig med ruteforseglingen.

I tillegg til frontruten bruker jeg produktet på siderutene, og det med så stort hell at jeg omtrent mener det burde vært påbudt pga. trafikksikkerheten det gir. Nå har jeg ingen laboratorietall å henvise til, men meningen min er at sikten blir radikalt forbedret ut sidevinduene under regnvær da vannet ikke legger seg i tykke pølser og hinner nedover ruten og hemmer utstyn, men under bykjøring samler seg i små dråper og renner av så fort de får litt størrelse. Dermed får man større kontroll over omgivelsene rundt bilen og sikrere kjøring.  I høy fart har man ikke vann på siderutene.

Jeg har også brukt produktet på sidespeilene, og der oppnår jeg samme effekt som på sidevinduene. For en som rygger mye med speil istedetfor å vri ryggen 90 grader i en ukomfortabel stilling er dette helt fantastisk.

Produktet ble påført for rundt en 4 måneder siden og har måttet tåle isskraping siden oktober, surfex hd 1:5, minusgrader, plussgrader, stålis over ruta, vindusviskere mot snø og spylervæske. Det lever fremdeles i beste velgående og jeg blir direkte oppstemt hver gang det regner når jeg kjører bil.

Jeg merker også at produktet gjør selve skrapingen av is litt lettere, og kjenner forskjell på fremre sidevinduer og bakre sidevinduer, hvor kun de fremre har produkt på seg.

Nanolotus Ruteforsegling anbefales på det sterkeste.  :D

Dette innlegget har blitt redigert av Aspiranten: 11 januar 2011 - 12:03

2012 Nissan Leaf elbil
2012 Mitsubishi Outlander Instyle+

#2 Odd-M

Odd-M
  • Medlemmer
  • 995 innlegg

Skrevet 11 januar 2011 - 12:32

Jeg har samme gode erfaringer, men føyer på en i minus. Rutene blir så "friksjonsløse" av visker med spyler ikke lengre klarer å rengjøre ruta skikkelig når den først har blitt skitten. Særlig på sommeren med mye insekter på ruta opplevde jeg det som et problem. Jeg har brukt Sonax 1:100 spylerkonsentrat mot dette, men synes fremdeles det er et problem. Faktisk så stort at jeg er i tvil om jeg skal legge dette på nybilen.

Det er forøvrig proffutgaven jeg har prøvd. Aner ikke om den vanlige gir samme resultat.

#3 Ælen

Ælen
  • Medlemmer
  • 391 innlegg

Skrevet 11 januar 2011 - 12:33

Jeg skifta frontrute på fredag forige uke, og etter å ha brukt Nanolotus i ett år og før det andre vannprelende mindler så var dat tortur å kjøre inn til Trondheim på lørdag UTEN noe på frontruta. Så på søndag var planen å vaske bilen å påføre nanolotus sin ruteforsegling, til tross for at jeg nesten var tom fikk jeg akkurat til å dekke frontruta. Fikk ikke herdet mer enn en time før jeg måtte ut i kulden men forseglingen fungerer utmerket likevell :D Blir å handle noen flere pakker med dette før kampanjen går ut ;)

Jeg er klarer rett og slett ikke å kjøre bil som mangler forsegling mer har jeg funnet ut. Så dette er ett vanedannende middel ;)

#4 Hans Marius

Hans Marius
  • VIP medlemmer
  • 4.112 innlegg

Skrevet 11 januar 2011 - 13:04

Kommer ikke til å slutte med forsegling jeg i alle fall :) Har testet forseglingen i lang tid selv på to biler (omega og golf II) både sommer og vinter, og ikke hatt nevneverdige problemer. Med regelmessig vask om sommeren, 2-4 vask i måneden har jeg ikke opplevd problem med at viskere ikke klarer å få rutene helt rene. Tvert imot egentlig. Synes de blir renere enn om jeg ikke hadde hatt forsegling :)

#5 truhaa

truhaa
  • Admins
  • 12.257 innlegg

Skrevet 11 januar 2011 - 13:37

Fungerer supert denne ja, merker også at is sitter mye mindre på behandlede flater
Bernhard: Hold on. We're not going on the boat, you selling the house, and we have to go to therapy?

Ketil: Yeah.

Bernhard: What the fuck happened?!

Forumregler

#6 hmsilset

hmsilset
  • VIP medlemmer
  • 3.452 innlegg

Skrevet 11 januar 2011 - 13:42

Liker nanolotus sin og en til.Den holder så lenge den lover.Jeg har tenkt flere ganger når jeg skulle skrape is og legger all vekt på og ikke får noen motstand..Hvorfor har jeg ikke tilbydd dette for uttrykkningskjøretøy?Alle!
Toyota MR2 93mod.(3s-gte)
Saab 9-5 Vector 02mod.

#7 Aspiranten

Aspiranten
  • Medlemmer
  • 455 innlegg

Skrevet 11 januar 2011 - 16:19

Vis innleggÆlen, den 11 januar 2011 - 12:33 skrev:

Jeg er klarer rett og slett ikke å kjøre bil som mangler forsegling mer har jeg funnet ut. Så dette er ett vanedannende middel ;)

Der sier du noe Ælen. Jeg kjører sjelden andres biler så har ikke kommet borti dette før, men jeg ser for meg at det vil bli en real downer å sette seg inn i andres ubehandlede biler for all fremtid...

Forøvrig har jeg hamstret flere proffsett selv på kampanjen  :D
2012 Nissan Leaf elbil

#8 Rasmus/Nanolotus

Rasmus/Nanolotus
  • Forhandlere
  • 748 innlegg

Skrevet 10 april 2011 - 16:20

Lille video laget om Nanolotus bilglass forsegling hvis der er nogen som ikke har set hvordan det virker  ;)

Dette innlegget har blitt redigert av Rasmus/Nanolotus: 16 mai 2011 - 09:57

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.no
www.nanolotus.no
Tlf: +4745419713

#9 Mats

Mats
  • VIP medlemmer
  • 1.266 innlegg

Skrevet 10 april 2011 - 17:11

Ruteforsegling fra Nanolotus er ett must å ha! :D
Volvo S80 2008

"Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo, therefore, is - and must remain - safety'"

#10 Michael

Michael
  • Medlemmer
  • 251 innlegg

Skrevet 10 april 2011 - 20:12

Smekket på med full pakke på alle ruter i går, men stusset litt når det kom til selve påføringen av forseglingen. Den var grei å sprute på rutene, og gikk fint ann å kjapt fordele med en nanosvamp. Men den fordamper jo så fort og det uten å etterlate seg striper eller noe. Hvorfor skal man da "polere" ruten når forseglingen har tørket (som det står på bruksanvisningen)??? Så vidt jeg ser er det ingenting å tørke bort...
Våren er på vei! Snart skal bilen få den pleien den så sårt har fortjent...

VW Golf MK3 1994

#11 rogersolmyr

rogersolmyr
  • VIP medlemmer
  • 562 innlegg

Skrevet 10 april 2011 - 21:55

Vis innleggMichael, den 10 april 2011 - 20:12 skrev:

Smekket på med full pakke på alle ruter i går, men stusset litt når det kom til selve påføringen av forseglingen. Den var grei å sprute på rutene, og gikk fint ann å kjapt fordele med en nanosvamp. Men den fordamper jo så fort og det uten å etterlate seg striper eller noe. Hvorfor skal man da "polere" ruten når forseglingen har tørket (som det står på bruksanvisningen)??? Så vidt jeg ser er det ingenting å tørke bort...
Opplevde akkurat det samme i dag.....

#12 Rasmus/Nanolotus

Rasmus/Nanolotus
  • Forhandlere
  • 748 innlegg

Skrevet 10 april 2011 - 22:31

Vis innleggrogersolmyr, den 10 april 2011 - 21:55 skrev:

Opplevde akkurat det samme i dag.....

Det synes ikke umidlbart men i vil se hvorfor der skal poleres når der kommer sol på ruten. Det er en hinde som ligger på ruten hvis man ikke polere  ;)
Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.no
www.nanolotus.no
Tlf: +4745419713

#13 Aspiranten

Aspiranten
  • Medlemmer
  • 455 innlegg

Skrevet 03 mai 2011 - 21:20

Når skal denne ruteforseglinga dø Rasmus?

Jeg har hatt den på Audien i hva, 7-8 måneder nå? Jeg klarer ikke å ta knekken på den med konsentrerte stoffer og den beader og sheeter like bra nå som første dagen. Så jeg vurderer nå om jeg bare skal la den få være i fred i sommersesongen også... Det er ett helt sinnsykt produkt du har her.

Nå angrer jeg litt på at jeg kjøpte to pakker til ved forrige salg. Jeg har jo ruteforsegling for sikkert 15 år liggende her nå  :lol:

Dette innlegget har blitt redigert av Aspiranten: 03 mai 2011 - 21:21

2012 Nissan Leaf elbil

#14 Terjeo

Terjeo
  • VIP medlemmer
  • 1.420 innlegg

Skrevet 05 mai 2011 - 12:11

Samme gjelder for min, la på i september og er fin enda :)

#15 Reidar

Reidar
  • VIP medlemmer
  • 488 innlegg

Skrevet 05 mai 2011 - 12:46

Dette høres veldig bra ut:)
La denne på alle ruter og utvendige speil på bilen til dama for ca en mnd siden. Blir stående og spyle litt ekstra på vinduene hver gang jeg vasker bare for å se vannet prelle av :lol:

#16 HenrikTA

HenrikTA
  • Medlemmer
  • 32 innlegg

Skrevet 05 mai 2011 - 14:29

Jeg la dette på bilen min i september - og det fungerer fortsatt meget bra!

Jeg fikk meg en liten aha-opplevelse når jeg vasket bilen i helgen.. Grunnet innbrudd har jeg nettopp byttet en av siderutene - og ved tørk stusset jeg sånn på at den ene ruta var så mye vanskeligere å tørke enn de andre.. Den manglet jo Nanololotus B)

Etter frontrutebytte idag skal alle vinduene få ny forsegling i helgen - for et fantastisk produkt!

#17 Simen

Simen
  • VIP medlemmer
  • 3.222 innlegg

Skrevet 19 juli 2011 - 13:47

Nå er det min tur også. Siden jeg skal ta av bakruteviskeren min snart, så tenkte jeg å forsegle bakruta også - men så kom jeg på at varmetrådene er der og kanskje det er dumt for forseglingen? Må bare spørre, sto ikke noe om det på pakka eller på produktene...

#18 Mats

Mats
  • VIP medlemmer
  • 1.266 innlegg

Skrevet 19 juli 2011 - 14:33

Det gjør ingen ting Simen, har da fungert flott hos meg :)
Volvo S80 2008

"Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo, therefore, is - and must remain - safety'"

#19 Simen

Simen
  • VIP medlemmer
  • 3.222 innlegg

Skrevet 19 juli 2011 - 17:23

Sånn, da har jeg forsegla frontruta mi og den står til herding i en garasje jeg fikk lånt. :) Men jeg opplevde noe rart under påføringen. Jeg spraya på jevnt utover, slik som på instruksjonsvideoen på YouTube, og fordelte det utover med nanosvampen. Men selvom jeg fordelte det utover hele, så ble det igjen flekker det jeg hadde spraya. Det gikk jo fint å polére det bort etterpå, men syntes det så litt rart ut? Tror ikke jeg spraya på fra under 20 centimeters avstand ;)

#20 Simen

Simen
  • VIP medlemmer
  • 3.222 innlegg

Skrevet 19 juli 2011 - 19:10

Postet bilde

...looks like it works? Ingen problemer med viskerne heller...

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere