Produktet er lett å påføre og gir vinduet en fantastisk sheeting og beading. Vannet preller av i så lav fart som 40-50kmt alt etter størrelsen på dråpene. I 80 kmt bruker jeg ikke lenger vindusviskere, som igjen sparer bilruten min for slitasje i form av vaskestriper som tilslører utsikten nattestid. Dette fenomenet ses spesielt godt når man kjører i regnvær på mørke veier med gatelys og trafikklys. Gamle slitte ruter kan være trafikkfarlig pga. nedsatt sikt. Sånnsett forlenger man rutens levetid vesentlig med ruteforseglingen.
I tillegg til frontruten bruker jeg produktet på siderutene, og det med så stort hell at jeg omtrent mener det burde vært påbudt pga. trafikksikkerheten det gir. Nå har jeg ingen laboratorietall å henvise til, men meningen min er at sikten blir radikalt forbedret ut sidevinduene under regnvær da vannet ikke legger seg i tykke pølser og hinner nedover ruten og hemmer utstyn, men under bykjøring samler seg i små dråper og renner av så fort de får litt størrelse. Dermed får man større kontroll over omgivelsene rundt bilen og sikrere kjøring. I høy fart har man ikke vann på siderutene.
Jeg har også brukt produktet på sidespeilene, og der oppnår jeg samme effekt som på sidevinduene. For en som rygger mye med speil istedetfor å vri ryggen 90 grader i en ukomfortabel stilling er dette helt fantastisk.
Produktet ble påført for rundt en 4 måneder siden og har måttet tåle isskraping siden oktober, surfex hd 1:5, minusgrader, plussgrader, stålis over ruta, vindusviskere mot snø og spylervæske. Det lever fremdeles i beste velgående og jeg blir direkte oppstemt hver gang det regner når jeg kjører bil.
Jeg merker også at produktet gjør selve skrapingen av is litt lettere, og kjenner forskjell på fremre sidevinduer og bakre sidevinduer, hvor kun de fremre har produkt på seg.
Nanolotus Ruteforsegling anbefales på det sterkeste.
Dette innlegget har blitt redigert av Aspiranten: 11 januar 2011 - 12:03