Gå til innhold

Bilde

Lakkere frontfanger av plast?

• Logg inn for å svare
9 svar på dette emnet

#1 Tomas

Tomas
  • Medlemmer
  • 2 374 innlegg

Skrevet 03 januar 2011 - 07:44

Lurte på om det er noen av dere som har erfaringer med lakkering av plastfangere?
Jeg skal ha inn bilen hos lakkerer til å fikse noen små-kosmetiske-skader på bilen om ikke så lenge, så forhørte jeg meg om det med å lakkere plastfangerne i samme slengen.

Dette var noe lakkerer ikke ville anbefale på det sterkeste da han hadde opplevd kunder komme tilbake 7-8 måneder senere da lakken hadde startet å flasse av på plasten. Lakkerer brukte både det ene og det andre av plastgrunning og plastherder.

Så da lurte jeg på om noen vet hvordan det ville blitt å lagt en gjennomsiktig folie over fangerne for å beskytte lakken?
Men hvor lenge vil denne holde seg fin? Og risikerer jeg da å da av hele lakken når den evt. må byttes om en stund?

Håper noen har noen tips/idèer rundt dette.

Bilen er en Candy-White VW Caddy

Postet bilde

På forhånd takk.
  • 0

#2 AndreasLie

AndreasLie
  • Medlemmer
  • 1 778 innlegg

Skrevet 03 januar 2011 - 08:14

Kammiz her inne har lakkert fangerne på sin Combo. Lakkereren hans sprøytesparklet fangerne og slipte de ned for å få glatt overflate og så lakkerte. Ble ganske greit det, men blir aldri så bra som en fanger som er glatt og klar for lakk. De har flasset bittelitt, men det ble rettet opp igjen. Og legge folie utenpå hjelper ingen ting for det er ikke det som er problemet. Plasten inneholder midler som gjør at lakken ikke sitter fast til underlaget. Det du ender med da er å dra av all lakken igjen når du tar bort folien.
Ønsker du best mulig resultat så leter du opp en brukt fanger som er lakkert og leverer den til lakking i stede, ønsker du nest best så får du lakkereren til å grunne og slipe ned fangern før lakk.
  • 0

#3 Tomas

Tomas
  • Medlemmer
  • 2 374 innlegg

Skrevet 03 januar 2011 - 08:49

Var som jeg fryktet det. Takk for info.
  • 0

#4 Oluf

Oluf
  • VIP medlemmer
  • 2 114 innlegg

Skrevet 03 januar 2011 - 12:48

Bimmeren min har lakk på alle plasdetaljer (som originalt ikke er lakkert). Har ikke hatt noen problemer enda jeg i vertfall :)

Det som er litt dumt med lakkerte plastdeler er jo om du kommer borti noe, da sprekker lakken og grunninga opp og hele delen må lakkeres for å få det fint igjen :(

Her er ett bilde av den gamle fangeren min etter den fikk noen sår. Det sprekker skikkelig opp når det først kommer ett sår :(

Postet bilde
  • 0

Noen utvalgte jobber:
Volvo S80 Magic Blue
Mercedes CLK 270

Min Toyota Supra TRD Widebody

Min Toyota AE86 Levin banebil

It's the journey that matters, not the destination...

#5 Bernhard

Bernhard
  • Approved Detailers
  • 14 112 innlegg

Skrevet 03 januar 2011 - 13:00

Det er også en mulighet å kjøpe Touran frontfanger, altså Touran 1. Gen, den passer rett på :)
Vet om flere som har lakkert fangere på Caddy uten problemer.
  • 1

#6 Tomas

Tomas
  • Medlemmer
  • 2 374 innlegg

Skrevet 03 januar 2011 - 13:14

Har kikket etter Touran fanger også. Men de vokser ikke på trær. Men må gjerne si i fra om du vet om :)

Mulig det går bra, men ble noe skeptisk når lakkereren sa det han sa.
  • 0

#7 AndreasLie

AndreasLie
  • Medlemmer
  • 1 778 innlegg

Skrevet 03 januar 2011 - 13:24

B)

Postet bilde
  • 0

#8 ClearCoatChristR

ClearCoatChristR
  • Medlemmer
  • 1 687 innlegg

Skrevet 03 januar 2011 - 14:29

Jeg stemmer for Touran MKII konvertering av fronten! :)
Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av ClearCoatChristR: 03 januar 2011 - 14:30

• 0

#9 Tomas

Tomas
  • Medlemmer
  • 2 374 innlegg

Skrevet 03 januar 2011 - 16:19

Litt begrenset hvor mye jeg har tenkt å legge i dette, og da blir også resultatet begrenset.
Vurderte lakkering av fangerne da jeg kunne få dette til en gunstig penge. Men ikke noe moro om det ikke ser ut etter en liten stund.
  • 0

#10 Lucifer

Lucifer
  • Medlemmer
  • 4 innlegg

Skrevet 03 januar 2011 - 20:29

Jeg fikk lakkert fangere, speil og plastpanelene på siden på min Renault Trafic i sommer, det sitter som bare det enda.

Det var et lakkeringsverksted i Drammen som gjorde jobben, fikk ikke detaljene av hva de gjorde, men de brukte ihvertfall en plastgrunning for å få heft til den fete plasttypen.
  • 0

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester