Det er snakk om relativt ukjente produkter, nemlig nanovest. Om navnet kommer av nano – flytevest eller retningen vest er jeg ikke sikker på men får håpe på det siste.
Her er i hvertfall det produsenten sier om produktet:
Rens:
Produkt: NanoVest EasyClean er
en alkohol-basert, sitron aromatiske
Spesiell Cleaner
for skånsom
men grundig
Rengjøring. NanoVest EasyClean fjerner
Fett, støv og rester på overflater
Kan brukes på glass og keramikk, fliser, speil, metall,
Maling, krom, rustfritt stål og polert stein,
slik som marmor og granitt.
NanoVest EasyClean er også veldig bra
som et pre-produkt for flater, som deretter
skal forsegles med andre NanoVest -produkter, som for eksempel
NanoVest Bilglass Forsegling.
Ta NanoVest EasyClean
på en klut eller direkte på den behandlede overflaten
og gni i en sirkulær bevegelser til overflaten er helt ren
påfør så NanoVest Bilglassforseglingen.
Forseglingen:
Produktegenskaper
lättflytande, färglös vätska innehåller alkohol frosttåligt användbart från -25 °C upp till +80 °C UV-beständigt
NanoVest Bilglassforsegling
är speciellt avsett för vatten-, olje- och smutsavvisande behandling av glas & glaserade keramiska ytor inomhus och utomhus skapar en osynlig ytmodifiering skyddar effektivt mot saltvatten och saltluft kan appliceras i direkt solljus ger en ”easy-to-clean”-effekt levereras färdigt att användas är enkelt att använda förenklar borttagning av is behandlade ytor håller sig rena längre och är lättare att rengöra.
Var fortsatt litt rester igjen etter nanoforsegling på rutene fra før, så dette måtte vekk.
Vasket først bare med nanosvamp og vann..

Deretter gikk jeg over vinduet med rensen til produktet som var på vinduet. Og sjekket at det ikke var noe tegn til forsegling igjen, som dere kan se her.

Deretter gikk jeg på med Nanovest sin rens, egentlig kun fordi den ”hører til” produktetog det at den bare måtte testes. Jeg har såpass god hukommelse at jeg huska hvordan den forige rensen jeg brukte var, og vil bare si at denne var helt konge å bruke i forhold! Var veldig mye lettere å jobbe med, og ikke sticky i det hele tatt.

Jeg kunne ikke se noe forskjell på ruta før og etter, og dersom jeg kunne det, klarte jeg i hvertfall ikke å fange det opp med kameraet.
Nå kommer vi til den store hovedretten, en enorm flaske med produkt som er klart til å lekes med og godgjøre seg på min rute…. Nei.. Flaska er ikke stor, den er som andre vanlige nanoflasker.. Nano – Veldig lite, men fortvil ikke, det er mer enn nok i den lille flaska til både din, naboens, svigers og tante Olga på Toten’s bil.
Påføringen av pruduktet var veldig lett og greit. Jeg la på i overskya vær, ruta var kald og temperaturen ute var 18 grader celsius. Grei luftfuktighet. Dette virka som optimale forhold for nanovest mht påføring. Produktet fordampet ikke for fort, men akkurat passe.
På hele frontvinduet gikk det kanskje 5-10% av flaska så produktet er drøyt. Det gikk fint å påføre, som alt annet (nesten) som er såpass tyntflytende. Det var fjerninga jeg var spent på. Når det er påført blir det til en grå hinne, denne skal ligge på minimum 1 min, la den gjerne få litt mer tid på seg.
Er veldig vanskelig å se på bildene, men den grå hinna blir slik:

Gikk på med en mf klut og begynte og ”polere” som det står i bruksanvisningen at man skal gjøre, dette gikk også veldig lett. Her var det bare å gni lett over, akkurat slik det bør være.
Hvor lang herdetid den skal få aner jeg ikke, men regner med det er noen timer. Men står noe som dette her ” Den hydro-/oleofoba effekten är aktiv direkt efter att ytan polerats färdigt. Trots en optiskt torr yta fortsätter den kemiska „bindningsprocessen” under de närmaste timmarna. Den nya skyddsytan är helt osynlig.”
Regna derfor med at vann med en gang var ok, jeg prøvde i hvertfall det på den ene siden av ruta. Så her kommer litt slike bilder vi er så ekstremt glade i!

Jeg kan ikke trekke noen konklusjon foreløpig angående holdbarhet, eller om produktet er bra. Det jeg i hvertfall er sikker på er at det er en lek og både påføre og fjerne igjen. Dette gjelder også rensen.
Da er det bare å håpe på regnvær i morra, så skal jeg på en liten testtur.
Dette innlegget har blitt redigert av Terjeo: 18 august 2010 - 22:12

Hjelp

Multisitat