Gå til innhold

scandicshine trege?


space-ace

Recommended Posts

hei. bestilte noe greier fra scandicshine på søn. 4. det er ennå ikke sendt. men fikk mail med sendingsnummer etc. det står at det er motatt melding om sending. det er alt.

pleier det å være slik? siste gangen jeg handler der om det skal være sånn..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. bestilte noe greier fra scandicshine på søn. 4. det er ennå ikke sendt. men fikk mail med sendingsnummer etc. det står at det er motatt melding om sending. det er alt.

pleier det å være slik? siste gangen jeg handler der om det skal være sånn..!

Bestillte du den 4. April? Idag er det den 12. April? Og du kaller dette treigt?

Du må huske at det har vært påske, de hadde mye tilbud i Mars som gjør at det blir ekstra mange bestillinger, og etterslepet etter påska må også regnes med..

Posten bruker jo fort disse dagene mellom 4. og 12. bare på å sende pakka di også, så sett deg ned og vent noen dager til du så kommer vel pakka di ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte du den 4. April? Idag er det den 12. April? Og du kaller dette treigt?

Du må huske at det har vært påske, de hadde mye tilbud i Mars som gjør at det blir ekstra mange bestillinger, og etterslepet etter påska må også regnes med..

Posten bruker jo fort disse dagene mellom 4. og 12. bare på å sende pakka di også, så sett deg ned og vent noen dager til du så kommer vel pakka di ;)

Vil vel si meg enig i at 8 dager er lenge (spesielt om det ikke har kommet frem enda).

Om posten bruker 8 dager på levering til deg, så må de levere det til fots ;)

Men er jo et tankekors at man får levert ting fra england på 3-5 dager til tilnærmet 50% av prisen.

(til lavere fraktpris en internt i Norge).

(jeg kommer nok uansett til å handle foam lance fra scandicshine9.

-n

Endret av nope-mx5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

hei. bestilte noe greier fra scandicshine på søn. 4. det er ennå ikke sendt. men fikk mail med sendingsnummer etc. det står at det er motatt melding om sending. det er alt.

pleier det å være slik? siste gangen jeg handler der om det skal være sånn..!

Er ikke alt en bedrift har på lager, og da kan det ta tid.Så selv om du får sendingsnr så kan det være at pakka ikke er sendt pga mangel på enkelte varer..? Har opplevd å vente lenge selv, men vil ikke si negative ting fordi.Altså, jeg har bedt scandicshine sende når alt er på plass og ikke halve ordrer. Alikevel har jeg fått sendingsnr, og hatt pakka her over 10 dager senere.Er litt for lett på internett å spre rykter om at en bedrift er dårlig når de kan være enkelte bestillinger ting ikke går sånn som det skal, men tenker Ketil har ett fornuftig svar ;) Jeg kommer ihvertfall til å bruke Scandicshine videre uansett! Bedrifta er jo stappfull av må ha produkt :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

hei. bestilte noe greier fra scandicshine på søn. 4. det er ennå ikke sendt. men fikk mail med sendingsnummer etc. det står at det er motatt melding om sending. det er alt.

pleier det å være slik? siste gangen jeg handler der om det skal være sånn..!

for å ta det siste først , nei det pleier ikke å være slik .

jeg tror også det har noe med nevnte påsketilbud . Jeg fikk selv sporingsnr. den 7/4 men status på pakken min er den samme som din: motatt melding om sending .

Det kan jo være at han venter på produkter som han var tom for men at han har registrert pakken for å gjøre det klart . det kommer alltid fram ;)

Edit : du var før meg hmsilset ;)

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men er jo et tankekors at man får levert ting fra england på 3-5 dager til tilnærmet 50% av prisen.

(til lavere fraktpris en internt i Norge).

(jeg kommer nok uansett til å handle foam lance fra scandicshine9.

-n

nå rundt påsken tar det brått 2 uker fra england(!) sånn btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Han satt i 2 dager og skrev ut sendingslapper og bestillingslapper.. Pågangen har vært helt ekstrem ifm påsken.. Så ha litt tålmodighet bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han satt i 2 dager og skrev ut sendingslapper og bestillingslapper.. Pågangen har vært helt ekstrem ifm påsken.. Så ha litt tålmodighet bare :)

Vært med på det.

Steike det er kjedelig jobb, hehe :)

Bernhard: Går det å kjøpe produkter hos deg direkte?

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Og har du tenkt på at det er ikke mer en 4 normale arbeidsdager siden du bestilte????

Den skal behandles (i tillegg til alle andre som har bestilt i påskekampanjen)

skrives ut

pakkes

leveres på posten

også skal posten ha noen dager på å sende den rundt i landet.....

Hender jo også at posten finner på de merkligste ting... Venter på en pakke nå som skulle vert levert på jobben.

Der viser det seg at de har gjemt den bort i et hjørne på postkontret... har stått der siden Torsdag... ikke er den kjørt ut til levering, og ikke sendt ut noen hente lapp... Er ikke altid de er våkne...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt engasjert av innlegg som dette. Dette viser mye av nordmenns nettvaner, samt hva vi forventer. Vi forbrukere har blitt veldig bortskjemt med årene, og det vises oftere og oftere.

Moderne logistikk har kommet langt, og av den grunn forventer vi mye mer av nettbutikkene vi handler fra. Det blir helt naturlig. Det er dog viktig å ha i bakhodet at ikke alle nettbutikker er like store, og at det fortsatt finnes ildsjeler som driver eget firma som i f.eks. kampanjeperioder får ekstra mye å gjøre. I disse tilfellene er det ikke like lett for de små aktørene å tilpasse seg ved å f.eks. dra inn ekstra personell e.l. for å få komme seg ajoúr i løpet av en dag.

Med Scandicshine har vi, etter det jeg har skjønt, en ildsjel som både skal ha tid til å ta i mot varer, gjennomføre detailing av x antall biler i uken, samt sende ut varer til kunder +++. Da må det prioriteres deretter, og jeg er overbevist om at Scandicshine er en av aktørene som gjerne skulle hatt prioritert samtlige like mye hvis han kunne velge.

Trådstarter la en ordre 4 april. 6 april var første arbeidsdag etter påsken, og etter informasjonen på scandicshine.no å dømme genererte påsketilbudet mange ordre, noe som har bidratt til en tilsynelatende god ordremengde (Grattis :D). Dvs at alle ordre lagt før trådstarters ordre naturlig nok prioriteres først, og det sier seg selv at en som driver et enkeltmannsforetak/privat foretak ikke rekker alt dette første dagen etter påske.

I tillegg skal Posten ta dette videre, og da syntes jeg ikke dette har tatt lang tid foreløpig. Hadde vi snakket om en av de store nettbutikkene hadde det vært noe annet - da hadde ikke dette vært godt nok. Da kan vi forvente at mye bør ha skjedd allerede 7 april. De store aktørenes evne til å hente seg inn er en helt annen!

I mine øyne fortjener heller Scandicshine litt cred for å informere kundene om at de har kommet tilbake fra påskeferie til grei bunke ordre, og at det kan medføre litt ekstra ventetid.

Vi skal være kritiske, men i noen tilfeller bør vi tenke litt mer over hva som ligger bak de forskjellige butikkene vi handler fra.

Selv om dette innlegget egentlig ikke er myntet direkte mot trådstarter, så er mitt tips at du ringer/sender mail til Scandicshine, space-ace. Da får du nok svarene du er på jakt etter B)

Endret av Geir
  • DCN Poeng 1

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderne logistikk har kommet langt, og av den grunn forventer vi mye mer av nettbutikkene vi handler fra.

Og sånn skal det også være ;) Hvis vi IKKE hadde gjort det, hadde det ikke vært like mange gode nettbutikker som det faktisk er! Det er viktig at kunden forventer, slik at butikkene til enhver tid må forbedre seg for beholde posisjonen i markedet. På sikt tjener jo begge parter på det :) Men selvfølgelig, forvent med måte ;)

Må føye til at jeg har det slik som trådstarter, men klager ikke av den grunn ;) Vet at Ketil leverer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

Først av alt så synes jeg hat SS har ett meeeeget bra utvalg og greie priser, hyggelig på mail og service er det nok av :)

Meeen jeg personling er litt enig at det kan gå treigt av og til, virker som han har for mye arbeid og for få timer i døgnet. Og det er jo fult forståeligt, men kanskje på tide og ansette no mer hjelp. Jeg venter enda på en swissvax detailing kost som manglet i pakken som ble besilt den 17 mars..

Men som tideligere nevnt så ble det mye arbeid etter påskekampanjen, så den har nok noe av skylda :)

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det Bjørn skriver.

Jeg har tidligere hatt en dårlig erfaring med bestilling fra SS, men tok nå sjansen på en ny. Denne gangen er jeg derimot forbredt på at det kan ta tid, og jeg bestilte ingenting jeg MÅ bruke på en bil innen kort tid.

Jeg bestilte forøvrig lørdag i påsken (1.april?), og pakken ankommer nok mitt postkontor imorgen. Trolig er det bare del en av bestillingen, ettersom det andre produktet ikke var på lager, men ettersom det faktisk sto i nettbutikken denne gangen, er jeg nok engang forbredt.

Mange negative opplevelser i nettbutikken kunne vært unngått ved bedre rutiner og bedre kommunikasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også på varer selv om jeg fikk sporingsnr osv på mail. En ting må jeg få si.. Synes det er bra at Ketil faktisk sender ut sporingsnr osv, så vet man hvertfall at ting skjer ;) Hadde vært kjipt å ikke fått sporingsnr og sitti der. "Hvor i ******* blir det av pakka mi? Har ennå ikke hørt noe?!" hehe

Vet Ketil jobber med saken, og sender ut varene. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves, eller?

Merker at forventningen er høye i år 2010. Jobber som selger så merker at det stilles litt kvar. Men det er sånt vi alle kan bli bedre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

det der er jo ingenting :) jeg bestillte noen PC deler fra Komplett for ei stund sia, og da blei pakken først sendt til Berge, så tilbake til Oslo, så tilbake til Bergen, så til Førde, så til Bergen, til bake igjen til Førde før den endelig kom på mitt lokale postkontor... brukte vel ca 2 uker bare i post gang, for ikke snakke om den uka som komplett brukte fra jeg bestillte tinga til dem hadde gjort klar leveransen og fått den avsted :)

så tror nok det bare er som andre her sier at dem har mye å gjøre etter påske, så vist den blir/har blitt levert på posten iløpet av di næreste dagen så bør du ha den rimelig snart med mindre du bor i kirkenes da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden kunne vel kanskje vært "unngått" hvis noen hadde lest litt på forsiden til SS (ref. linken til Bernhard)

CopyNpaste:

" Påsken er over og vi takker alle gamle og nye kunder for bestillinger under salget. Ettersom det har vært endel bestillinger, vil pakking og utsending ta litt lengre tid"

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandicshine har alltid levert mer enn ekstremt godt nok i mine øyne.

Bestilte en pakke i høst en gang, som plutselig hadde forsvunnet etter en omlastingsterminal, måtte sitte i telefon og vente og vente og vente litt lenger (dette var telefon til posten)

De var ikke veldig behjelpelige og sa jeg måtte ta kontakt med selger, ringte Ketil, han tok telefonen med en gang jeg ringte. Tror nesten han hadde pakka ferdig og fått av gårde en ny pakke før jeg la på telefonen.

Har opplevd å vente i nesten 2 mnd på produkter fra store leverandører, som f.eks netshop/komplett.

Noe scandicshine/ketil også er veldig god på, er kundebehandling. Er det noe feil, noe som mangler i pakka, skade ol. Er det abre å sende en mail så ordner Ketil opp. Tenk hvor mye du hadde banna og skjelt før du oppnådde samme handling hos et stort firma.

Det er vel når jeg tenker meg om ingen andre firmaer jeg har vært borti, som svarer på bedrifsmailen/firmamailen, klokka 12 på natta heller?

Kunder er veldig ofte ikkeforstående, for hvor mye som faktisk skal til, og at personer i firmaer som yter kundeservice, også er helt vanlige mennesker akkurat som dem selv. Jeg vet akkurat hvordan det er å bli oppringt klokka 9 på Lørdagskvelden fordi Tv-signalet har forsvinne, og jeg måtte hjelpe til (var parabolmontør).

Nei, Scandicshine/Ketil leverer alltid, og dersom det skulle være noe problem, spørsmål eller lignende kan du banne på at mannen må ha mailen kobla til vekkerklokka og stoppeklokka. Tror han driver litt konkuranse mot seg selv nemlig om å svare kjappest mulig.

Men nok ot for i dag, pakka di kommer, du har fått sporingsinfo, samt. det står på nettsia at det er mye å gjøre. Generelt brukes forumer alt for ofte til å vise saker, fra en side. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

"Har du ris, si det til oss. Har du ros, si det til alle."

Denne kan være grei å følge, iallefall de første 5 arbeidsdagene...

Da blir det sikkert lettere for Scandic Shine å gi deg service neste gang også;)

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...