Hva som er brukt og gjort med bilen:
- Vasket den, kun med mild såpe og mitt.
- Vasket felgene med felgrensen fra MG, wheel brightner eller noe
- Lakkrenset den med en mild lakkrens, med lite cut og en medium pad på greit tempo. 3 korrigeringer per flate.
- Kjørt over med DA og CFproen, for å rense ut rubben fra forrige samt "prime" flatene for glaciern.
- lagt 2 lag med glacier fra SV
- 3 lag autobahn felgvoks
- Støvsugd hele bilen inni, skinnrens og skinnkrem fra Applied
- Håndvasket hele motorrommet og tilført plastdetailer fra Applied, type Proglans.
- Håndpolert dørhull og dørhengsler samt bakluka og karmen rundt motorrommet med Multivax fra Applied.
- Gummifornyer på dekka, Applied fra Drive serien, Tyre Finish.
Tror det var det hele!
Bilen er så fryktelig fin i lakken fra før, så jeg står overfor en utfordring i å skape forskjell og et resultat på bilen som synes. Her er noen før bilder i alle fall:

kl 12:30

ferdig maskert, nå begynner moroa! Begynner og få en goood magefølelse for CFproen og Glaciern, så gleder meg!
kl 14:10

Der er første lag med Glaciern lagt på! Felgene er også gnukka godt med Autosol og vasket godt i mellomtiden. Nuh reiser jeg en kjappis på Mekonomen å ordner eksoshylser til det andre prosjektet mitt
Begynner innvendig etterpå, hvor den skal støvsuges skikkelig godt, alle plastdetaljer skal gåes over og rutene skal pusses. Dørhullene skal poleres. Felgene får en fresh'is med Autobahn voksen til SV. Så er kl sikkert rundt 18:00 antar jeg, å da kommer neste lag! Å da vil det være en haug av bilder i morgen tidlig ute håper jeg
kl 21:30
Og der blei vi ferdig! Klarer ikke å vente til i morgen med å legge ut bilder, så slenger ut noen ferdige/etter bilder! Også får jeg se om jeg rekker noen i dagslys i morgen.

Kanskje noe vanskelig å se forskjell på denne bilen da den i utgangspunktet var _strøken_ men i virkeligheten med egne øyne, ser jeg stoooor forskjell! Å gleder meg masse til å levere den til kunde i morgen.
Dette er hva jeg kan bidra med en sen tirsdagskveld! Nå må jeg hjem og smøre dama litt for tilgivelse, for i morgen kommer det en svart BMW 520D 2006mod. Den kan bli morsom med før/etter og 50/50 bilder. GNight peepZ!
21okt kl 09:00
Rakk og ta noen bilder rett før kunden kom, dessverre er det lite lys på morran. Men fader å glaciern har vokst i natt!

Dette innlegget har blitt redigert av ØyvindBraaten: 21 oktober 2009 - 08:03