Gå til innhold

Audi A3 1.9 tdi

• Logg inn for å svare
10 svar på dette emnet

#1 olaskips

olaskips
  • Medlemmer
  • 233 innlegg

Skrevet 03 oktober 2009 - 22:27

Nå har eg endelig tatt meg tid til å fikse opp min egen bil skikkelig, det er ein audi a3 1.9 tdi 1997 modell. Ganske mykje swirls og riper i lakken som eg prøvde så godt som mulig å få fiksa med ein billig DA maskin og schratch x 2.0  :blink:
Brukte rundt 15 timar på schratch x 2.0, og ei heil flaska  :unsure: .....  Riktignok med mange pauser.
Har tatt litt bilder under prosessen, også for å vise kor godt schratch x funker når du jobber den skikkelig inn:D
Produkter som er brukt er:
Amazing roll-off
prickbort
meguiars clay kit
Meguiars plastikkfornyar
Meguiars nxt metal polish
Meguiars schratch x 2.0
Polermaskin til 200 kr;)
Duragloss 101
duragloss 111
2 lag med swissvax shield
Tidsforbruk 20-25 timer

Har ikkje så voldsomt med bilder, men legger nå ut det eg har...
Her er et eksempel på schratch x 2.0 med billig da maskin etter 1,2 og 3 runde :D
Ingenting:
Postet bilde
1 runde
Postet bilde
2 runde
Postet bilde
3 runde, og eg er fornøyd ;)
Postet bilde

Så er det baken som står for tur, denne gangen for hånd med meguiars soft pad og mykje gnikking
ingenting:
Postet bilde

1 runde
Postet bilde

2 runde og eg ga opp og heiv på DA maskinen, har desverre ingen bilder, men som dere ser går det faktisk bedre med DA maskin og fiksa resten av ripene B)
Postet bilde

Så noken bilder etter 2 la
g med SW shield  :o

Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

Noken innspeksjonbilder:
Postet bilde

Postet bilde

Og felgene etter ein runde med Meguiars metal polish  :D

Postet bilde

Thats it, takk for titten  ;)

#2 truhaa

truhaa
  • Admins
  • 12.257 innlegg

Skrevet 03 oktober 2009 - 22:39

Det der er en "high five" fra meg i allefall, imponerende jobb, og så på en VAG lakk som er bra hard også... 3 runder er vel nesten det de fleste tar på en slik lakk for å få den fri for RDS, har sagt det før og sier det igjen at ScratchX er en knallsak...

Pent stykke jobb dette her Ola :)
Bernhard: Hold on. We're not going on the boat, you selling the house, and we have to go to therapy?

Ketil: Yeah.

Bernhard: What the fuck happened?!

Forumregler

#3 Yeoman

Yeoman
  • VIP medlemmer
  • 179 innlegg

Skrevet 04 oktober 2009 - 02:43

Ser veldig bra ut Ola :) Fine bilder...

Synst eg har sitt ein Audi med LED lys i distriktet, flott bil :)

#4 ØHN

ØHN
  • Moderatorer
  • 3.829 innlegg

Skrevet 04 oktober 2009 - 03:34

Imponerende hva du har fått til med kun forbrukerprodukter. Resultatet må da være inspirasjon til å ta det et skritt videre. Snart klar for roterende og proffmidler du nå eller? DA maskinen får du bruk for på kranglete lakk uansett ;)
Nylig detail: Sort 2012 Peugeot 5008

Tidligere referansejobber:
Sort 2007 Mercedes-Benz E280T - 2012 Honda Accord - Sort 2006 Mercedes-Benz E280CDI - Sort/hvit 2011 Citroën DS3 - Hvit 2009 Dodge Journey - Sort Toyota RAV4 mkII SS-lakk - Sort 2008 Audi A6 - Sort/blågrønn 2004 Subaru Legacy - Sort 2006 Mercedes-Benz ML - Sølv 2005 Mercedes-Benz ML
Kjører nå: '99 Mercedes-Benz W210 E240 / '00 Mercedes-Benz S210 E280T 4Matic / '86 Mercedes-Benz E-klasse W124 / '08 Nissan T31 X-Trail

(X)'er: '99 Mercedes-Benz E-klasse W210 / '00 Toyota Yaris / '96 Chevrolet Suburban / '86 MB 209D /  '82 Nissan Urvan / '77 MB 608D / '74 Volvo 144

#5 olaskips

olaskips
  • Medlemmer
  • 233 innlegg

Skrevet 04 oktober 2009 - 08:30

Vis innleggØHN, den 04 oktober 2009 - 03:34 skrev:

Imponerende hva du har fått til med kun forbrukerprodukter. Resultatet må da være inspirasjon til å ta det et skritt videre. Snart klar for roterende og proffmidler du nå eller? DA maskinen får du bruk for på kranglete lakk uansett ;)

Jepp, har allerede ein heilt grei roterande liggande, men problemet er produktene og bakplater og alt det tullet, så må nok avventa det til våren  ;)

Takk for gode tilbakemeldingar alle sammen  :D

#6 MortenM

MortenM
  • VIP medlemmer
  • 930 innlegg

Skrevet 04 oktober 2009 - 08:51

Flott demonstrasjon på hvordan scratch-x  virker!
Må si meg enig med alle over, imponerdende jobb  :thumbup:
Har noen gjort det før deg, kan du gjøre det også!

#7 HHA

HHA
  • Medlemmer
  • 1.758 innlegg

Skrevet 04 oktober 2009 - 15:25

Ikke noe mangel på pågangsmot hvertfall. Godt jobba! :) Fin demo om at scratch-x fjerner en del ;)

#8 benger

benger
  • Medlemmer
  • 22 innlegg

Skrevet 06 oktober 2009 - 19:51

Pent! Prøvde Scratch-X for hånd en gang på en tidligere bil, jeg ga opp! hehe, men det var før jeg fikk meg DA-maskin og litt mer kunnskap/tålmodighet.

Tror du fjernet all min tvil nå! Jeg går for SV Shield! :blink: Lakken så veldig smooth og glatt ut.  Refleksjonene av SV-boksen og håndkle på panseret var meget bra!
Er det du som har lagt ut bedding film på Youtube med Shield?

btw: kjøleskap i garasjen må jeg skaffe meg

#9 challenger

challenger
  • VIP medlemmer
  • 956 innlegg

Skrevet 06 oktober 2009 - 21:36

heftige bilder! takk for posten :)
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

#10 olaskips

olaskips
  • Medlemmer
  • 233 innlegg

Skrevet 07 oktober 2009 - 17:11

Vis innleggbenger, den 06 oktober 2009 - 19:51 skrev:

Pent! Prøvde Scratch-X for hånd en gang på en tidligere bil, jeg ga opp! hehe, men det var før jeg fikk meg DA-maskin og litt mer kunnskap/tålmodighet.

Tror du fjernet all min tvil nå! Jeg går for SV Shield! :blink: Lakken så veldig smooth og glatt ut.  Refleksjonene av SV-boksen og håndkle på panseret var meget bra!
Er det du som har lagt ut bedding film på Youtube med Shield?

btw: kjøleskap i garasjen må jeg skaffe meg
Nope, er ikkje meg som har lagt ut beading filmen, men kan hvertfall anbefala shield  B)
Kjøleskap i garasjen kan også anbefalas   :lol:

#11 kris1986

kris1986
  • Medlemmer
  • 3.918 innlegg

Skrevet 07 oktober 2009 - 21:07

Imponert! Ble veldig bra :)

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere