Gå til innhold

Ny DA polermaskin


-marius-

Recommended Posts

For at vi kan komme med noen gode forslag, er det greit å begrunne:

Hvorfor ønsker du å bytte nåværende polermaskin?

Hva ønsker du å oppnå med en ny polermaskin?

Hva slags prisklasse er du i?

Hva slags kvaliteter ser du etter i en ny polermaskin?

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den maskinen har ikke fått noe særlig bra tilbakemeldinger rundt om på nett ihvertfall. se f.eks på DW

Iflg hva jeg har lest: (Vurderte denne, men kjøpte en Kestrel DAS-6 i stedet (lik Porter Cable sin, altså forgjerngeren til G220)

-I roterende modus går den alt for sakte til å erstatte en roterende eller gjøre noe spesielt nytte ifm polering av bil.

-Bakplaten er 150mm, altså kan/bør en ikke benytte 150mm pads eller mindre. Bakplaten kan heller ikke byttes til annen type.

-Den er tung

+Den korrigerer godt til å være DA ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at vi kan komme med noen gode forslag, er det greit å begrunne:

Hvorfor ønsker du å bytte nåværende polermaskin?

Hva ønsker du å oppnå med en ny polermaskin?

Hva slags prisklasse er du i?

Hva slags kvaliteter ser du etter i en ny polermaskin?

Takk for svar

G220 syns jeg fungerte greit på lette vaskeriper, men det tar tid. Har fått testet den på litt flere biler enn min egen og er ikke fornøyd med resultatet på dypere riper.

Hørte at DA med tvungen rotasjon(flex) var ett mye bedre alternativ, men syns den er litt dyr i forhold til makitaen.

Ønsker fortsatt og ha tryggheten i en DA maskin, selv om jeg vet at de fleste her mener at jeg burde gå for roterende.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke pads og poleringsmidler bruker på hvilken lakk da? 'burde ikke være noe problem egentlig...

Menzerna pads og produkter(PO106FA og PO85RD302 på audi og bmw lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menzerna pads og produkter(PO106FA og PO85RD302 på audi og bmw lakk

Riktig valg det, men litt merkelig at du ikke klarer å ta riper med 3.02 og hvit Menzerna pad...

Enig med kazzper, behold maskinen og kjøp en roterende i tillegg. Blir jo ikke så stor innvestering når du har både pads og polish fra før ;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig valg det, men litt merkelig at du ikke klarer å ta riper med 3.02 og hvit Menzerna pad...

Enig med kazzper, behold maskinen og kjøp en roterende i tillegg. Blir jo ikke så stor innvestering når du har både pads og polish fra før ;)

Trodde det skulle ta mer jeg også, mulig jeg gjør noe feil.

Så en Flex DA maskin vil ikke gi noen markant forbedring i forhold til g220? Tenkte jeg skulle prøve å holde meg til en maskin, har nok av ting gå bruke pengene på fra før..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...