Detailers Club Norway: Peugeot 106 Møter Glare - Detailers Club Norway

Gå til innhold

• (8 Sider)
  • +
  • « Første
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare på emnet

Peugeot 106 Møter Glare Test av Glare Knockout, Micro Finish og Pro Polish

#121 Brukeren er ikke pålogget   Cirion 

• Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 17-mars 08

Skrevet 21 april 2008 - 10:15

Vis innleggColli, på Apr 20 2008, 15:57 skrev:

Du klarer nok aldri å provosere meg. :) Jeg likte resultatet ditt, men vil gjerne se bilder med solen RETT på lakken. Som jeg skrev i din egen tråd, hvis du kaller det der lite produkt, vil jeg se hva du kaller mye produkt....

Ang. ripene så kan det hende dette er riper jeg ikke så da jeg tok bilen, og som ikke ble skjult under prosessen. De var der i hvert fall nå! :P

Siste lag var ikke lite produkt :) Smurte godt ut der ja ;) Men knockout, microfinish og første lag med polish'en har jeg brukt lite, og ser du på bildene i den andre tråden med alle bildene, så ser du ikke micro finish'en etter påføring siden jeg har bare jobbet den inn til den er borte. De fleste bildene der, har sol rett på lakken.

Når du sier sole RETT på lakken, kan du utdype? En spesiell vinkel, en spesiell tid på døgnet?

Her har du et bilde jeg tok av siden av bilen etter vask og tørk, her er solen rett på lakken og det er lett å se noen riper jeg mest sansylig har laget med glidelåsen mens jeg roter med skiboksen. Jeg er ikke så høy, så jeg må strekke meg opp til låsen ;) Jeg må få tatt et tilsvarende bilde av samme område når jeg er ferdig.
Postet bilde
0

#122 Brukeren er ikke pålogget   NeDD 

• Gruppe: VIP medlemmer
  • Ble medlem: 04-desember 07

Skrevet 21 april 2008 - 10:52

Synes du produktet har gjort en god jobb når de ikke har klart å skjule/fylle de ripene?
Føler endèl av meningen forsvinner om ting skal bare bli blankt og "holdbart", uten at de stygge merkene/ripene ++ forsvinner...
0

#123 Brukeren er ikke pålogget   Colli 

• Ble medlem: 16-november 07

Skrevet 21 april 2008 - 12:29

Med solen rett på lakken mener jeg at du tar bilde av solen I lakken, selve solen. :P Speilbilde av solen reflektert i lakken. Comprende? Slik som dette...

Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av Colli: 21 april 2008 - 12:29

0

#124 Brukeren er ikke pålogget   Cirion 

Skrevet 22 april 2008 - 15:36

Vis innleggColli, på Apr 21 2008, 13:29 skrev:

Med solen rett på lakken mener jeg at du tar bilde av solen I lakken, selve solen. :P Speilbilde av solen reflektert i lakken. Comprende? Slik som dette...

Postet bilde

Sikkert greit på en så slitt og lite reflekterende flater som den du viser på bildet.... Men på min Glare behandlede bil er det som å ta bilde av sola, noe kameraet overhodet ikke liker. Men jeg gjorde et forsøk.

Jeg gjorde et forsøk på å få sola til å treffe der ripene var på samme område som forrige bilde. Men med sola der klarte jeg ikke å få focus på lakken. Den er for blank så kameraet vil fokusere på sola. Jeg har ikke speilrefleks, så det var ikke noe lettere manuelt. Jeg skal få tatt mer bilder når jeg får tid til å fullføre jobben på bilen.

Jeg skal ta før og etter i samme vinkel og med sol på...
Postet bilde
Postet bilde

Har litt andre ting jeg må fullføre først som står høyere på priortetslista, som f.eks ny versjon av Centrafuse som kom i natt...
http://forums.fluxme...15972#post15972
0

#125 Brukeren er ikke pålogget   Roybenz 

• Ble medlem: 20-mars 08

Skrevet 22 april 2008 - 16:06

Du må ta bildet lengere unna
0

#126 Brukeren er ikke pålogget   Colli 

Skrevet 22 april 2008 - 16:18

Bedre enn ingenting det der. Ser ikke noe særlig med swirls der, så lakken er nok bra. :)
0

#127 Brukeren er pålogget   ClearCoatChristR 

Skrevet 23 april 2008 - 22:11

Har du fått padene dine rene Colli?
Fikk idag beskjed om at hvis du brukte Glare på padene, måtte du fortsette, eller kaste dem, siden andre produkter reagerer med Glare og padene blir ikke rene nok.
0

#128 Brukeren er ikke pålogget   Colli 

Skrevet 23 april 2008 - 23:25

Jeg føler meg lurt, da har jeg 3 padder som er boss da... Stakkars Roybenz som har brukt Menzerna + Glare på bilen... Heh!
0

#129 Brukeren er ikke pålogget   Roybenz 

• Ble medlem: 20-mars 08

Skrevet 24 april 2008 - 07:11

Er bare bs at det reagerer med alle andre midler, hvilke stoffer reagerer med hva, og hva skjer? Eneste som har skedd hos meg er at bilen fortsatt er blank og glatt. Tror faktisk det er samme smøremiddel i menzerna 106 og glare sine "ripefjærnere" Så det har ikke noe å si.

Her er kopi fra en mail da jeg spurte han fra glare:

>>>>>> Vi har polert mange nye Mercedeser uten problemer - du skal ikke
>>>>>> behøve
>>>>>> å
>>>>>> bruke det andre middelet, men om du synes det fungerer så er det
>>>>>> heller
>>>>>> ikke
>>>>>> noe problem, men prøv først med Micro på høyere hastighet.
>>>>>>
>>>>>> Mvh Espen

Dette innlegget har blitt redigert av Roybenz: 24 april 2008 - 07:19

0

#130 Brukeren er ikke pålogget   trogha 

• Vis galleri

Skrevet 24 april 2008 - 11:21

Vis innleggRoybenz, på Apr 24 2008, 09:11 skrev:

Er bare bs at det reagerer med alle andre midler, hvilke stoffer reagerer med hva, og hva skjer? Eneste som har skedd hos meg er at bilen fortsatt er blank og glatt. Tror faktisk det er samme smøremiddel i menzerna 106 og glare sine "ripefjærnere" Så det har ikke noe å si.

Slik som jeg har forstått det etterlater ikke menzerna seg noe som helst på overflaten etter bruk (oljer,silikon etc.),
dermed vil det ikke være noe å reagere med. (correct me if I`m wrong....Pirex?)

Som sagt i en annen tråd, hadde vært morro om du eksperimenterte litt med "vanlig" forsegling/glaze/voks oppå Glare, bare for å få bekreftet at det funker/ikke funker. (hvis du tørr :P )

Synes det er rart at det står en ting på flasken, mens folka fra Glare sier noe annet.
De hadde kanskje blitt tatt mer seriøs hadde det ikke vært for all "skryteoppiskyene" reklamen og "fancy" emballasje.
0

#131 Brukeren er ikke pålogget   Pirex/Scandicshine 

• Gruppe: Forhandlere

Skrevet 24 april 2008 - 11:36

Menzerna inneholder ikke silikon nei. Oljer er det for å holde overflaten våt og gi lengre virke tid. Men disse skjuler ikke swirls osv. For å være sikker om at alt er fjernet, går man over med Menzerna top inspection/alkoholblanding.
www.scandicshine.no
Alt i bilpleie
0

#132 Brukeren er ikke pålogget   Arotished 

• Ble medlem: 24-april 08

Skrevet 24 april 2008 - 13:51

Jeg bestilte endel glare produkter igår, inkludert poleringsmaksinen men etter å ha lest igjennom her fikk jeg kalde føtter så jeg avbestilte det idag. Jeg har en Mercedes SLK230 som har falmet litt i lakken (matt og småriper) pga feil bruk av lakkrens og bruk av en poleringsmaksin ifra biltema, vet dumme meg!. Så jeg bestilte nettopp for 4000kr fordi jeg ikke ville gjøre den feilen igjen. Men nå følte jeg nesten at jeg har gjort den samme feilen igjen. Rart av meg?

Jeg har nesten null peiling på polering, men kunne noen anbefalt noe til meg? Jeg vil ha en god poleringsmaskin. Nå vet jeg ikke hvordan det er med paddene, om det er en standard som kan brukes på alle maksiner eller om man må ha spesiele for spesiele maskiner/produkter som f.eks på glare. Om paddene festes med borrelås eller om den er en infesting på maskinen?

Vet at det er en del, ok masse info på forumet men jeg har prøvd å lest men jeg føler jeg sikker igjen med formange muligheter.

Mvh André

Dette innlegget har blitt redigert av Arotished: 24 april 2008 - 13:54

0

#133 Brukeren er ikke pålogget   Are 

Skrevet 24 april 2008 - 14:18

Drit i glare og kjøp noe som faktisk fjerner riper f.eks Meguiars eller Menzerna..

Glare paddene er kanondyre og tror nok paddene til Sonus Og Lc er ihverfall like gode..

Ta deg en titt på Scandic Shine

Sine sider og bestill derfra....

Gode produkter til en ok pris.
Jeg driter i hvem faren din er - finn deg et annet vann å gå på, for her skal jeg fiske!
0

#134 Brukeren er ikke pålogget   trogha 

• Vis galleri

Skrevet 24 april 2008 - 14:37

Les her: http://www.detailersclub.no/forum/index.ph...&#entry4358
0

#135 Brukeren er ikke pålogget   virtual 

• Gruppe: Approved Detailers
  • Ble medlem: 16-januar 08

Skrevet 24 april 2008 - 20:15

Vis innleggtrogha, på Apr 24 2008, 13:21 skrev:

Slik som jeg har forstått det etterlater ikke menzerna seg noe som helst på overflaten etter bruk (oljer,silikon etc.),
dermed vil det ikke være noe å reagere med. (correct me if I`m wrong....Pirex?)

Som sagt i en annen tråd, hadde vært morro om du eksperimenterte litt med "vanlig" forsegling/glaze/voks oppå Glare, bare for å få bekreftet at det funker/ikke funker. (hvis du tørr :P )

Synes det er rart at det står en ting på flasken, mens folka fra Glare sier noe annet.
De hadde kanskje blitt tatt mer seriøs hadde det ikke vært for all "skryteoppiskyene" reklamen og "fancy" emballasje.

Har du prøvd å spraye vann på et område du nettopp har polert? Det beader som faen det :P
Menzerna legger igjen en tynn oljehinne igjen på lakken.

Denne får du vekk ved å blande litt sterk såpeblanding når du vasker, gå over med top inspection eller alcohol wipedown.
Scandicshine Detailer
0

#136 Brukeren er ikke pålogget   Cirion 

Skrevet 26 april 2008 - 18:55

Da har jeg lagt ut flere bilder i den andre tråden:
http://www.detailersclub.no/forum/index.ph...&#entry4251
0

#137 Brukeren er pålogget   Bernhard 

• Gruppe: Approved Detailers
  • Ble medlem: 13-mars 08

Skrevet 03 januar 2009 - 23:50

Er det noen flere her som har prøvd Glare sine produkter?

Jeg prøvde de på Passaten i våres og fy f... for ett resultat..
Regner meg som relativt dreven hva gjelder maskinpolering, men da følte jeg meg skikkelig dum.. Jeg var flau over åssen bilen så ut, og JAAA jeg har hatt Glare kurs...
Scandicshine Detailing Crew
Scandicshine Detailer Østfold
Swissvax Detailer Østfold
DCN Approved Detailer
Brynildsen Auto Spa

B&B Detailing Team
0

#138 Brukeren er ikke pålogget   truhaa 

• Vis galleri
  • Gruppe: Admins
  • Ble medlem: 21-november 07

Skrevet 04 januar 2009 - 00:30

Er litt "kirketro" over de som jobber med det også, bare å droppe å diskutere noe med de, for det de selger/har er uansett best... ble litt "what ever" for meg etter en snakk med en av de, hadde endt med krangel tipper jeg om jeg ikke hadde gitt meg....
Sitat: Om sommeren vasker man bilen for eget velværes skyld.
Om vinteren vasker man bilen for dens velværes skyld.
0

#139 Brukeren er ikke pålogget   Arne 

• Vis galleri

Skrevet 04 januar 2009 - 01:01

Hehe,Glare ja,var noe det og ja :thumbdown:
Autobahn varetester
0

#140 Brukeren er ikke pålogget   Øivind/Godkjemi 

• Vis galleri
  • Gruppe: Forhandlere
  • Ble medlem: 01-juni 08

Skrevet 04 januar 2009 - 02:42

Hehe, det var som jeg sa til ene kollegaen min som har fått den nye A4'n sin "profesjonelt" behandla med Glare.. "Det er kanskje ikke det aller beste, men det er i alle fall mye bedre enn det du hadde på den forrige bilen!"
(Ingenting.)
'85 VW Schirocco GTX reservebil prosjekt til salgs
'00 Mercedes ML "konebil" med ny lakk :D
'98 Mercedes C220 arbeidshest 470000km

www.godkjemi.com

Metabo, 3M, MAC-Serien, NanoLotus, Arcon, Meguiar's, Petro-Canada
0

Valgmuligheter for emne:

• (8 Sider)
  • +
  • « Første
  • 5