Gå til innhold

BMW E92 325i


J. Larsen

Recommended Posts

J. Larsen

BMW E92 325i
 
Da har jeg gått til innkjøp av en relativt ny E92 da en Subaru fra Romantikken ikke holdt mål.
 
Det hele begynte med at en kamerat sendte meg en annonse på en E92 i Myre (Harstad/Narvik) som jeg fikk et øye for. Jeg sendte melding til selger, men fikk som svar at bilen var solgt 3 timer etter at jeg sendte meldingen. Neste dag fikk jeg en melding der det stod "Kjøper møtte ikke opp, bilen er fremdeles til salgs". Etter det, heiv jeg meg rundt og skrapte sammen hver eneste krone for å få bilen. Den ble så holdt av og jeg fløy opp for å hente den. 22 timer og en ødelagt rygg/nakke senere stod den i gården.
 
Det finnes ikke stort å si, annet enn at jeg er helt forelsket i bilen. Hun har blitt døpt; Pia. Pia elsker å bli kjørt hardt, men maler fint hvis en tar det rolig også. Pia har et drikkeproblem da hun er veldig tørst med et forbruk på 1,2l/10km fra Sortland - Lillesand, men jeg var veldig trigger happy med pedalen da. Ellers har Pia det viktigste utstyret som sportstoler, multifunksjonsratt, lyspakke, HiFi så hun blir hørt og hvis du ikke hørte henne da, så har hun en helt råååå rekkesekser med 218hk som brøler!
 
Noen bilder ble tatt under turen, men da jeg hadde vondt i rygg og nakke etter å ha blitt tatt i toeren på E6 Fauske-Mosjøen så ble det ikke mange.
 
34qwe1x.jpg
 
2mplz4x.jpg
 
5a1ffn.jpg
 
k3os95.jpg
 
desqj4.jpg
 
 
 
 
Ønskelisten er ikke stor, men noe er det:
Noen sommerfelger som kler den bedre enn style 166
Facelift angel eyes
Sort Taktrekk
Bytte emblem fra 335i til 325i

Diverse pærer rundt om
 
 
Update med vask og S&S kommer når jeg har kommet meg etter turen!

Endret av J. Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bmw performance eksos [emoji106]

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott vogn! Men det forbruket kan ikke stemme, dvs visst det var reelt. Så har du enten kjørt sinnsykt hardt, eller så er det noe som ikke er helt riktig med motoren din :)

 

Selv ikke min gamle E34 M5 3.8 brukte såpass på frisk langkjøring.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Flott vogn! Men det forbruket kan ikke stemme, dvs visst det var reelt. Så har du enten kjørt sinnsykt hardt, eller så er det noe som ikke er helt riktig med motoren din :)

 

Selv ikke min gamle E34 M5 3.8 brukte såpass på frisk langkjøring.

 

Skal sjekke hos BMW da. Kan ikke være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke hos BMW da. Kan ikke være bra.

Visst du ikke målte med tanking, så kan det være komputeren din som viser for høyt forbruk bare :) På min hadde noen vært å tuklet med parametrene i den skjulte OBC menyen, slik at komputeren visste for høyt forbruk. 

 

Skjønte dog at det ikke kunne stemme ifht. tankingen jeg gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg ligger på 1,14 på blanda kjøring men har dog oem sportfilter og n52b25

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Gratulerer med ny flott bil.

 

Angående å bytte ut emblemer, ville jeg tatt av de som er på og latt være å sette på nye. Dette gir en cleanere look synes jeg :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med pen bil. :)

 

Så annonsen på denne, og du gjorde nok et godt kjøp der.

 

Litt spesielt å emblemtrimme fra 325i til 335i, men det får nå så være. :)

 

Hva mener du med facelift angel eyes? Facelift-modellene av disse har et helt annet design på angel eyes-ene (og lyktene generelt), så ingenting der kan byttes over.

- 07 Opel Astra 1.4 - 15 BMW X4 30d -

Min garasje - Mine biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

Gratulerer med pen bil. :)

 

Så annonsen på denne, og du gjorde nok et godt kjøp der.

 

Litt spesielt å emblemtrimme fra 325i til 335i, men det får nå så være. :)

 

Hva mener du med facelift angel eyes? Facelift-modellene av disse har et helt annet design på angel eyes-ene (og lyktene generelt), så ingenting der kan byttes over.

 

Tror han tenker å bytte pærene fra de gule halogen til faceliftlook, altså nyere LED :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Update - Vask og fixx

 

I dag har jeg vasket bilen og satt den inn i garasjen så den er klar for polering senere denne uken! Jeg har flere planer på lur for denne, blant annet litt LED her og der, men skal holde meg unna jall fra ebay da denne bilen fortjener kun det beste.

 

Men her er hvert fall noen bilder fra dagens aktiviteter. Jeg la også om dekk i går kveld, men den trenger noen andre felger...

 

25qyyx1.jpg

 

kcfiw8.jpg

 

2mzwj1l.jpg

 

fkcoxy.jpg

 

4h3zex.jpg

 

2zgyqnm.jpg

 

 

Det ble en liten debagde i dag også da 335i ble for dumt. Interiøret skal jeg spare til slutten denne gang da det var rimelig omfattende det som måtte gjøres. Så dette blir alt for denne gang! 

Endret av J. Larsen
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente at jeg plutselig hadde lyst på lyden av from rekkesekser på tunet. Fet bil!

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Update - Kveldsfiks

 

Hadde litt tid på kvelden i dag og siden jeg uansett ikke klarer å holde fingrene av fatet til Pia, så ble det litt små fiks.

 

Tok ut tåkelyset. Polerte det. sotet det:

 

anmvlc.jpg

 

2yxfcyf.jpg

 

6dvi1f.jpg

 

 

Eksosen fikk også en liten puss. Orket ikke ta hele, da bilen ikke var jekket opp:

 

aky0ds.jpg

 

2ihkscg.jpg

 

 

Bremsene fikk også et strøk:
 

1g6l2s.jpg

 

3bs7s.jpg

 

 

Til slutt så deler jeg bare et bilde av det verste jallet jeg har sett på lenge:

 

334roup.jpg

 

 

 

Det får holde for i dag! Tenfour, affirmative, I'm out!

Endret av J. Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Endelig har du gått tilbake til BMW igjen!!! Grattis med (335i) 325 :P:)

 

Kunne ikke dy meg når jeg så den. Budsjettet er på minus og livskvaliteten går betraktelig ned, men en sånn har jeg hatt lyst på lenge så smilet er på plass!

 

 

Grattis!! Har en kompiss som har E92, griiisefete biler :D:thumbup:

 

Det kan jeg skrive under på! Hun er helt råååå!

 

 

Kjente at jeg plutselig hadde lyst på lyden av from rekkesekser på tunet. Fet bil!

 

Ikke mye som slår det! Takk :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...