Martin.S 46 Skrevet 23 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 (endret) Høst korrigering av Volvo V70. Kjøpte i påsken en ny bruksbil som har lengtet etter en grundig korrigering. Fikk annledning til å ta den for litt siden så da var det bare å gå i gang. Øyvind er snill og hjelper meg så det går raskere. Planen var å se hvor mye vi rakk utvendig en lørdag, men det endte med at vi jobbet fra 12.00 til 06.00 og ble ferdig med bilen. Så det gikk ca. 30 timer effektiv jobbing fordelt på to mann. Vask: Bøtte m/ GG SV Wash Pudel CG MS II Prickbort SurfexHD IronX VP Giant plush MG Clay Gul BB Clay ONR Clay Lube Utgangspunktet så slik ut: Startet med å ta vekk Ditec merket: Etter merket var av hang det ikke noe lim igjen. Bare litt møkk: PB ble påført på hele bilen: PB jobber: Lot det virke en studn før vi spylte av: Så ble IronX påført på sidene av bilen og bakparten. Var ikke så lett å se noe spor av IX på lakken, men det var tydlig den fant noe. Det kunne vi se godt på gulvet etter avspyling. IX jobber: Etter avspyling: Bøttevask: Tørket bilen med VP Giant Plush Så var det tid for Clay for å ta det lille som var igjen. Eneste plassen det var noe særlig var på taket. Der var jeg litt sparsom med PB. Det kan være grunnen. Jeg brukte MG Clay, Øyvind brukte gul BB Clay. Smøremiddelet var ONR! Ca halvet taket:Korrigering: Blå Tesa tape Makita 9227cb Flex 3403 Das6 PRO Scholl S03 G 3M UFSE Scholl pad Orange og Gul 3M pad Gul og Blå IPA Div MF LED lykt Maskering: Inspeksjons bilder: Så prøvde vi oss på litt kombotesting. Brukte en god stund på å finne ut av dette. Starta med S17+ på svart pute for å se hva den fikk til. Men den var heller vanskelig å få noe brukbart resultat med. Tok for lite og etterlot en del kjørespor eller produktrester. Var innom 3M EFC også. Den tok litt mindre enn S17+, men etterlot også litt ugang. Så da testa vi Scholl S03 G på orange pute. Det funka mye bedre. Fant til slutt ut at med en liten ert 3M UFSE ble det optimalt. Lenger kjøretid og penere avsluttning. Kontrollerte nøye med IPA. Så det var komboen til første steget. Fronten ble kjørt ferdig med 2 steg før vi fortsatte bakover for å se hvordan resultatet ble med kun 2 steg. Siden S03G avsluttet såpass bra som den gjorde valgte vi å hoppe rett på UFSE på tilhørende pad. Testet også S30+, men vi synes at UFSE ga et penere resultat. Ble en liten kjeks pause underveis. Vi fortsatte på taket med Orange Scholl, S03G og UFSE. IPA ble brukt hele veien etter hvert steg for å være sikker på at det ikke lå igjen noe spor. Når vi skulle ta bakluken rigget vi til en stropp og en plank for å få en god arbeidshøyde. Bakluken var ganske ille. Startet med den samme komboen som tidligere. Før: Etter: Fjernet ugangen med UFSE: Ble ikke helt fornøyd så endte opp med å kjøre DA maskin med Gul pute og S03G istenden. Måtte bevege maskinen litt fort for å ikke lage spor pga lakken ikke var så glad i varme. Bakluken er av glassfiber, så det var også greit å ta det litt pent her. Boltene til skiltplaten knakk når vi demonterte skiltet, så vi satte inn popnuts (løsgjenger) isteden for å bruke igjennomgående bolter. Siden det fungerte så bra med DA, gul pute og S03G fortsatte Øyvind med denne komboen på venstre side. Jeg jobbet på høyere side med Makita, orange pute, S03G og UFSE. 50/50 etter DA: Hele bakskjermen etter DA: Høyere side. Orange pute, S03G og UFSE på roterende. På bakfangeren var den en del grove riper, så der ble det litt igjen. Men fikk den en del bedre. Greit å gi seg før det går galt. Baklyktene ble også frisket opp. Her ble det brukt 3M EFC på tilhørende pute. Etter begge steg var ferdig skummet vi bilen. Blanding av Surfex og CG MS II i skummern. Ser bra ut etter avspyling: Tørket bilen med Giant plush. LSP. [*]SV Concorso [*]Svart VP aplikator [*]SV Nanoexpress [*]SV Pneu matt [*]SV Pneu kost [*]CG Rain Off [*]Bommullspad [*]Div MF [*]MG aplikator Plasten fikk SV Nanoexpress påført med skum aplikator fra MG: Pneu på dekksider: Frontrute forseglet vi med CG Rain off. Påført med bommullspad og tørket med fuktig MF etterfulgt av tørr. Og lakken fikk Concorso: Ferdig buffet: Bilen fikk stå inne og herde til litt ut på dagen etter en halvlang og vellfortjent cowboystrekk. Nå fortjener bilen endelig DCN skiltplater! Endret 24 November, 2012 av Martin.S 36 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 23 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 Da fikk vi endelig laget S&S tråd 19 Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 23 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 Bra jobba :)Skjønner at det er skummelt å holde på lenge med lakkerte fangere og sånt.vet jo aldri hva som er blitt gjort der før..cred! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 23 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 Bra jobba gutter! Finfin S&S og pen bil dette. Har klargjort en del slike på jobb, og har samme oppfatning som dere på lakken, at den er hard og er vanskelig å ta alle ripene med bare en runde selvom man bruker grov polish. Cred til begge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikRinge 18 Skrevet 23 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 Alla tiders, cred gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
re-styling 27 Skrevet 23 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 En kjempe bra jobb gutta! Cred! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin.S 46 Skrevet 23 November, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 Bra jobba :)Skjønner at det er skummelt å holde på lenge med lakkerte fangere og sånt.vet jo aldri hva som er blitt gjort der før..cred! Det stemmer, var akkurat det samme på bakluka. I og med den er av glassfiber. Takk skal dere ha:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V50 D3 0 Skrevet 23 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 Meget bra jobb dette her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 23 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 Takk for cred og positive komentarer Det var en smålang og trivlig økt med effektiv jobbing. Dette er også første gangen jeg har fått testet Scholl litt skikkelig, så det har hvert veldig lærerikt også. Jobben ble gjort for 3 uker siden hvis noen lurer på det. Bra jobba gutter! Finfin S&S og pen bil dette. Har klargjort en del slike på jobb, og har samme oppfatning som dere på lakken, at den er hard og er vanskelig å ta alle ripene med bare en runde selvom man bruker grov polish. Cred til begge! Opplever du også at denne lakken ikke liker varme. Ved kobotestingen slet vi veldig med at produktet hang igjen i lakken. Etterhvert fant jeg ut at jeg kunne avslutte veldig bra ved å føre maskinen raskere bortover panelene så det ikke ble så varmt. Da tok jeg det meste av ripene og avsluttet så og si helt perfekt. S3G imponerte meg her når jeg ser hvor mye den tar og hvor bra den avslutter. Når det kom til finnish steget synes jeg som sagt at UFSE ga et litt blankere resultat enn det S30+ gjorde. Det så hvertfall slik ut når vi testet div comboer på panseret. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 23 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 Ja det er mulig, men nå jobber vi med diminishing-polish på jobb, og de synes jeg fungerer best når man ikke kjører det for varmt (pleier som regel å ikke gå høyere enn 1100 rpm-ish). Men ja, jeg har opplevd at det klatter seg med grov polish på Volvo-lakk, kan henge godt igjen på lakken da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 23 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 Dette må eg si vart blankt og pent ja ser at neste gang eg sliter litt med kombo testing så kan det lønne seg med en dert av en med mer olje i for å lette kjøringen ja Cred ! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin.S 46 Skrevet 23 November, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 November, 2012 (endret) Takk:) Det funker. Kan forlenge kjøretiden litt og gjør maskinen lettere å styre. Endret 23 November, 2012 av Martin.S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 24 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 24 November, 2012 Det må ha vært deilig å endelig få tatt "nybilen" etter flere måneders bruk. Bra jobba her Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swissman 17 Skrevet 24 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 24 November, 2012 Er det ikke litt ekkelt med sååååååå blank bil? Bra jobb og god beskrivelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersE88 23 Skrevet 24 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 24 November, 2012 Bra jobb på vanskelig lakk. Noen tips for å gjøre ting enklere: Plastikklistene på bak- og fremfanger kan lett fjernes. Det gjelder også den store "innlastingslisten" på bakfangeren. Da får du vasket bort dritten som legger seg bak og så blir det litt mindre å maskere. Jeg pleier i tillegg å ta bort spylerdysene, som gjør korigering av panseret enda enklere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayersk-mach-werk 70 Skrevet 24 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 24 November, 2012 dette blei bra og veldig flott skrevet, bilen blei jo nesten som ny igjen nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad 39 Skrevet 24 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 24 November, 2012 Dette ble utrolig bra! Utrolig morsomt å se på 50/50 bildene og ikke minst før/etter bilder! Følte jeg måtte gi Øyvind cred også siden han var med på det også Siter Kjører Golf MK6 2011 - Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Jacobsen 43 Skrevet 24 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 24 November, 2012 Cred til begge! Siter Mercedes Benz W211 Suzuki GSXR1000 K7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin.S 46 Skrevet 24 November, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 November, 2012 Bra jobb på vanskelig lakk. Noen tips for å gjøre ting enklere: Plastikklistene på bak- og fremfanger kan lett fjernes. Det gjelder også den store "innlastingslisten" på bakfangeren. Da får du vasket bort dritten som legger seg bak og så blir det litt mindre å maskere. Jeg pleier i tillegg å ta bort spylerdysene, som gjør korigering av panseret enda enklere. Det tipset skal jeg ta til meg til neste gang. Gjør jo ting litt lettere ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 25 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 25 November, 2012 (endret) Cred til begge! Føler jeg har tatt min andel 019 og vet hva dere har måttet gå gjennom. Edit: Forresten knusemisunnelig på arbeidslokalene! Endret 25 November, 2012 av Gry Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.