BMW ///M3 3,2l - 2002
BMW M3 er en sportsutgave av den populære BMW 3-serie som de fleste er kjent med.
Den første M3en ble produsert i E30-karroseriet og ble en kjempesuksess for selskapet. I ettertid har M3 kommet på sedan, cab og coupe-utgaver fra både E36, E46, E90-E92.
Mottok denne bilen på fredagskvelden, men fikk ikke tid til å begynne på den før lørdags morgen, grunnet vi har malt hele garasjen og satt opp nye reoler etc. I tillegg til å montert vinkjøler (som skal brukes som kjøleskap) og ny datakrok (for DCN-titter under pausene).
Bilen er forøvrig en BMW E46 Coupe med hele 343HK og 365nm. Bilen skal i følge nettet klare 0-100 på 5,1 sekunder!
- Farge: Titansilver Metallic
- Karroseri: Coupe
- Motor: 3,2 liter
- Årsmod.: 2002
Ettersom garasjen var helt ommøblert og min bror holdt på å ordne til igjen, reiste jeg på jobb og tok grunnvasken der. Deretter ble bilen kjørt nedigjen, avspylt og klargjort for behandling. Etter inspeksjonen var gjennomført bestemte jeg meg å ta dette mer som en kosejobb utvendig da lakken var meget fin. Ingen roterende på denne med andre ord. Interiør og motorrom ble svært lekkert etter mye arbeid.
For mye snikksnakk... Tilbake til vaskeprosess!

Bilen ble nå kjørt tilbake til garasjen og vasket, tørket og klargjort for inspeksjon. Første gang med PTG.
Panseret er forøvrig aluminium på denne bilen. Kjekt med riktig utstyr! ![]()

Så til litt inspeksjonsbilder av lakken. Bilen har bare rullet 67.000km og har i følge eier blitt godt vedlikehold. Han trodde ikke bilen var vinterkjørt enda.

Komboen her var grønn UBER-pad og Scholl concept S17

Kan forøvrig vise frem litt av det nye som har kommet. Hvite vegger og litt system i MF og div.

Så tilbake til arbeid

Lykter fikk smake samme kombo.

Etter et par koserunder med DA fikk bilen smake Swissvax Insignis V2

INTERIØR
Interiøret ble støvsuget, renset med Foma Mimo og tilsatt diverse remedier; Swissvax Interiør spray, Crystal på vinduer og leather clean.

Setene ble behandlet med Swissvax Leather cleaner, skrubbet et par ganger og tilsatt leather milk. Disse ble svært pene!
Eier hadde også tatt med Swissvax Leather Healer, men på grunn av at han helst ville ha igjen bilen ble ikke dette utført.

Skinnet ved girspaken ble også pleiet.

Motorrom
Motorrommet ble vasket godt ved hovedvask og tilført CG Bare Bones. BB funket knall!
FØR

Her brukte vi et middel jeg ikke husker hva det heter. Skal brukes på "ruststriper" fra dreneringshull. Er vel noe tectylgreier.

Stab-stag behandlet med en ny felgvoks vi fikk her om dagen..

Grillen på panser fikk også smake BB.

Så til litt ferdigbilder

Senere samme kveld kom eier å plukket opp bilen! Etter en svært hyggelig prat kjørte han avgårde i en svært blank M3. Takk for titten
*Bilder skal ikke brukes uten mitt samtykke*

Dette innlegget har blitt redigert av Meringdal: 01 mai 2012 - 23:21