Gå til innhold

Bilde

Røyklukt i bil.

• Logg inn for å svare
14 svar på dette emnet

#1 garrett_T4

garrett_T4
  • Medlemmer
  • 721 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 16:09

Sist fredag ble jeg kontaktet av en av selgerne på jobb, han hadde solgt en bil som luktet helt jævlig, full interiørrens og klargjøring, til å med ozon maskin hadde de brukt, og det lukta helt jævli ja, var svimmel i 2 timer etter å ha byttet pollenfilter der.
Kjøperen hadde kols å hadde røykt i mange år, til og med HAN greide ikke å kjøre mere i 30 min i bilen før han måtte ut.
Da kan dere tenke dere litt...

Jeg har prøvd med leather scent fra kjetil, sauset inn i pollenfilter å dusjet her og der, men ikke til stor hjelp, hva tror dere???
Når varmen kommer inn i bilen lukter det død og fordervelse altså...

Råd??
  • 0

Einseth Bil

#2 Zevs

Zevs
  • Medlemmer
  • 85 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 16:10

I og med at lukten kommer når varmen kommer, kommer den mest sannsynlig fra AC/Klima. Rens anlegget.
  • 0

#3 garrett_T4

garrett_T4
  • Medlemmer
  • 721 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 16:20

Tror ikke det er sånn det er, det blir bare verre når den står i solsteiken, ikke med varmeapparatet (dårlig beskrevet av meg i begynnelsen)
  • 0

Einseth Bil

#4 Øivind

Øivind
  • Medlemmer
  • 2 939 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 17:20

Prøvd Odor Eliminator?
  • 0

X-biler: '05 Audi A4, '03 Audi A3, '00 Mercedes ML, '98 Mercedes C220, '95 Fiat Coupe, '94 Nissan Primera, '93 Nissan Sunny, '89 Peugeot 405, '85 VW Scirocco GTX, '86 VW Jetta, '86 Nissan Bluebird, '85 Nissan Stanza, '80 Mercedes E230, '80 Peugeot 104, '78 Datsun 120Y, '70 Volvo 164, '66 Hillman Minx, sikkert noen jeg har glemt, og listen blir nok ikke kortere med årene.

#5 garrett_T4

garrett_T4
  • Medlemmer
  • 721 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 17:28

Jeg prøvde med Leather scent odor eliminator, kjetil selger den.... hjalp litt, men ikke nok:/
  • 0

Einseth Bil

#6 Ketil/scandicshine

Ketil/scandicshine
  • Forhandlere
  • 5 408 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 17:28

Ville prøvd Duragloss odor eliminator. Eneste produktet jeg har brukt som fungerer til å fjerne lukt. Leather scent er mest for å lage digg lukt
  • 0
www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

#7 kris1986

kris1986
  • Medlemmer
  • 3 821 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 18:12

Jeg har tatt to biler med røyklukt. Prøvde mye, hjalp litt, ting kom ofte tilbake.. Den ene bilen bytta vi a/c-gass på, byttet kupefilter og jeg renset alt av tekstiler, nå er lukta vekk, men vet jo ikke om den kommer tilbake.

Den andre renset jeg, brukt odor eliminator fra Megs (eller var det odor x den het??) og renset A/C'n, var luktfitt ganske lenge, kansje 6mnd?, men nå har det begynt å lukte litt igjen..

Synd at folk ødelegger bilen ved å røyke inne i den..
  • 0

#8 truhaa

truhaa
  • Admins
  • 13 052 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 18:14

Røyk = tjære... når bilen er røyka mye og lenge i legger det seg vel nesten ett alg emd tjære i bilen av røyken

Første jeg hadde gjort er å sjekke under matter, seter ol etter sneiper som har gjemt seg, løft på teppet inni bilen også, rens deretter seter, tepper etc (ta ut stoler om det ikke er mye jobb) spray på Meguiars carpet cleaner, og rens så med en tepperenser. Husk at tak og lignende også bør draes over med såpe og vann da. Det trenger ikke være mye "dritt" igjen for at det fortsatt lukter i bilen da, så vask og rens næye.

Mye jobb ja, er en grunn til at enkelte bytter interiør på biler som enten har hatt vann i seg eller er benyttet som askebeger i 10 år... ;)

Lykke til da, og husk interiør konkurransen i september også...
  • 0
Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

#9 Øivind

Øivind
  • Medlemmer
  • 2 939 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 20:49

Den andre renset jeg, brukt odor eliminator fra Megs (eller var det odor x den het??)

Odor Eliminator. Funker den, men varer ikke evig, så man må spraye med noen måneders mellomrom. Og... den dekker ikke over lukten med en annen pyton lukt ;)
  • 0

X-biler: '05 Audi A4, '03 Audi A3, '00 Mercedes ML, '98 Mercedes C220, '95 Fiat Coupe, '94 Nissan Primera, '93 Nissan Sunny, '89 Peugeot 405, '85 VW Scirocco GTX, '86 VW Jetta, '86 Nissan Bluebird, '85 Nissan Stanza, '80 Mercedes E230, '80 Peugeot 104, '78 Datsun 120Y, '70 Volvo 164, '66 Hillman Minx, sikkert noen jeg har glemt, og listen blir nok ikke kortere med årene.

#10 Chris-520e39

Chris-520e39
  • Medlemmer
  • 824 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 21:13

Ozon-generator og grundig vask kanskje? Har til og med lest at ned langs rattstammen samler det seg mye dritt som lukter. Er en god del tråder om dette på DW forumet, lykke til med luktfjerningen :)
  • 0
BMW 520i E39
1999 mod

Følg en nybegynner [Link]

#11 Terjeo

Terjeo
  • VIP medlemmer
  • 1 380 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 21:36

Nå blir jeg sikkert skutt, hengt, spytta på og dopa ned og voldtatt med en Swissvaxær ht spyler, men jeg røyker i bilen :S

Synes egentlig ikke lukta setter seg veldig, røyker alltid med åpent vindu og er flink eller litt flink til å vaske interiøret innimellom.
Tok en saab 9-5 stasjons vogn og hadde store planer om sept. konkuransen, fant fram kameraet og skulle knipse "sett inn minnebrikke"
  • 0

#12 Tommy

Tommy
  • Approved Detailers
  • 2 917 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 21:49

Sett inn en kopp med eddik over natten, eventuelt kjøp Wurth sin luktfjerner, denne vet jeg at transportfirmaer som frakter fisk, bruker i hengerene for å fjerne fiskelukten før annet gods skal inn.
  • 0

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

Mine poleringsjobber.
Mine produkter og utstyr
Tommy's CAR SPA (facebook)

#13 E46Johnny

E46Johnny
  • Medlemmer
  • 471 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 22:01

Siden jeg har jobba som bil mekk i noen år kan jeg bekrefte at alle plasser som røyken kan komme til vil det av sette seg nikotin.
Jobber med vedlike hold av NSB sin tog nå, å kan bekrefte at i vogner der det var tillat å røyke er det også mer mekaniske feil, jeg har fjerna nikotin belegg inne i stolenes regulerings mekanisme.
Husker kona kjøpte en bil hvor det var røyka en del, brukte da en intriørrens som jeg fikk av bruktbil klargjørerne og flere bøtte med sterk såpevann.
Etter å ha vaska interiøret var vannet helt sleipt av nikotin de førte par bøttene.. bilen hadde sån perforrert vinyl taktrekk som måtte vaskes mange ganger før det ble bra. Ikke like lett å pøse på med rense produkter på dagens inner tak siden trekke løsner så lett fra materialet som det er festa til.
Prøvde det på en saab jeg hadde og hele stoffet hang som et slapt seil fra taket etter på.

Dette innlegget har blitt redigert av E46Johnny: 15 september 2008 - 22:02

• 0

#14 Øivind

Øivind
  • Medlemmer
  • 2 939 innlegg

Skrevet 15 september 2008 - 22:08

Nå blir jeg sikkert skutt, hengt, spytta på og dopa ned og voldtatt med en Swissvaxær ht spyler, men jeg røyker i bilen :S

Ingen som sitter på med meg merker røyklukt i bilen.. men så er det sjelden sig'en er mer enn 5-10cm fra glippen foran i frontruta, og askebegeret bruker jeg til mynter B)
  • 0

#15 garrett_T4

garrett_T4
  • Medlemmer
  • 721 innlegg

Skrevet 16 september 2008 - 16:19

Da har bilen stått en natt og luftet ut i hele dag, så i ettermiddag ble det prøvelukting, og lukten nesten borte, så nå kommer det kjøpere å prøver bil i morgen, håper på provisjon jeg;) hehe
  • 0

Einseth Bil

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester